آیا ماست کتو دوستانه است؟ – نه بون لطفا


“این پست حاوی لینک های وابسته است و اگر پس از کلیک روی لینک های من خریدی انجام دهید، خسارت دریافت می کنم.”

شکی نیست که بسیاری از مردم خوردن ماست را دوست دارند. اما آیا ماست کتو دوستانه است؟ آیا افرادی که رژیم کتو دارند واقعا می توانند از آن لذت ببرند؟ بیایید دریابیم.

آیا ماست کتو دوستانه است
NOBUHIRO ASADA / Shutterstock.com

ماست چیست؟

ماست یک محصول لبنی است که از تخمیر باکتری های شیر به نام کشت ماست ساخته می شود. و در طی فرآیند تخمیر، باکتری ها اسید لاکتیک تولید می کنند که به ماست کمک می کند بافت صاف، خامه ای و طعم متمایز آن را بدهد.

بسته به نوع شیر مورد استفاده و روش انجام شده، ماست می تواند انواع مختلفی داشته باشد. برخی از محبوب ترین انواع ماست یونانی، استرالیایی، فرانسوی و ماست اسکایر یا ایسلندی هستند.

اطلاعات تغذیه ای برای ماست

برای این پست، قبل از پاسخ به این سوال، “آیا ماست کتو دوستانه؟” به اطلاعات تغذیه ای ماست سنتی می پردازیم.

85 گرم ماست 52 کالری، 2.8 گرم چربی کل و 4 گرم کربوهیدرات کل را تامین می کند. همچنین دارای 3 گرم پروتئین و 132 میلی گرم پتاسیم است.

آیا ماست کتو دوستانه است؟

بله، ماست، به طور کلی، کتو دوستانه است. تا زمانی که کربوهیدرات کم، چربی بالا و مواد ارگانیک یا کتو دوست داشته باشد.

از نزدیک عکس ماست خامه ای
Ines Behrens-Kunkel / Shutterstock.com

از آنجایی که مارک ها و انواع ماست های زیادی وجود دارد، بهتر است همیشه برچسب تغذیه ماستی را که خریداری می کنید بررسی کنید. مارک‌هایی مانند فاج، چوبانی و کایت هیل وجود دارند که ماست کتو را با مواد خوب تهیه می‌کنند.

ماست را از کجا تهیه کنیم؟

می توانید ماست را از یک فروشگاه مواد غذایی محلی در نزدیکی خود خریداری کنید. یا می توانید از برترین انتخاب های ما از آمازون انتخاب کنید: