اینجا علم پشت یک ایده آل رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

کتوزیس و نوگلوکززایی کاملا قادر به برآورده کردن انرژی مورد نیاز مغز هستند. نیاز به کربوهیدرات به عنوان جزئی از رژیم غذایی را میتوان بهطور کامل با نشاسته (اغلب به شکل نان یا ماکارونی) که در بدن به گلوکز تجزیه میشود، برآورده کرد. رژیم غذایی میتواند شما را از تغذیه بدن با حبوبات سالم، میوههای مغذی، سبزیجات و غلات کامل باز دارد و از مزایای سلامتی ثابت شده در درازمدت آنها جلوگیری میکند. روزهداری متناوب نیز میتواند به شما کمک کند تا سریعتر وارد حالت کتوزیس شوید. رژیم کتوژنیک کمک میکند چربیهای اضافه را که ارتباط زیادی با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندرم متابولیک دارد بسوزانید.

اما رژیم لاغری کلوچه (به انگلیسی: Cookie Diet) که توسط دکتر سانفورد سیگل طراحی شده نظری خلاف این دارد. در این مطلب یک راهنمای کامل از هر آنچه لازم است در باره رژیم کتوژنیک بدانید ارائه گردیده است. برای پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه در مورد رژیم کتوژنیک، ادامه این مطلب از مجله ورزشی اکتین را دنبال کنید.

میتوانید از فلفلهای بزرگتر و ملایمتر مانند فلفل دلمهای و پوبلانو در غذاهای متعدد استفاده کنید یا آنها را برای تهیه غذاهای اصلی خوش طعم کم کربوهیدرات پر کنید. یک بنگاه اقتصادی به نام Atkins franchise بر اساس این رژیم به وجود آمد که هدف آن تهیه محصولات مورد استفاده علاقهمندان به این رژیم بود که این بنگاه به علت محبوبیت رژیم اتکینز بسیار کامیاب بود هر چند این کامیابی در اوائل هزاره سوم با دست اندازهایی روبرو شد تا حدی که تنها دو ماه پس از مرگ دکتر اتکینز در ژانویه سال ۲۰۰۵ یک کمپانی که توسط وی پایهگذاری شده بود به نام تغذیه اتکینز از رونکونکوما، نیویورک اعلام ورشکستگی کرد.

مثلاً به شکل هوموس که از نخود و تاهین نوعی کره کنجد تهیه می شود. گل کلم له شده یا برنجی نیز می تواند جایگزین خوبی برای دستور العمل های نشاسته ای سیب زمینی باشد. در حالی که خرما نیروگاه های تغذیه ای است، قند زیادی در آن متمرکز می شود تا به طور منطقی بخشی از رژیم کتو باشد. اینها می توانند کربوهیدرات های بیش از حد یا چربی کافی نداشته باشند و کتوز را مهار کنند. به دنبال شکلاتی باشید که بیش از ۷۰ درصد کاکائو داشته باشد و قند افزوده کمی داشته باشد. برای بسیاری از مردم جهان، کربوهیدراتهایی مانند نان، پاستا یا سیب زمینی بیش از 50 درصد از رژیم غذایی روزانه آنها را تشکیل میدهند.

سایر سبزیجات مغذی اما پر کربوهیدرات برای محدود کردن شامل نخود و ذرت است. اگرچه با توجه به محتوای بالای کربوهیدرات، اینها نمی توانند جزء اصلی رژیم کتو باشند، اما همچنان دارای مجموعه ای از مواد مغذی و فیبر رژیمی هستند که برای هضم و سلامت قلب شما دکتر رژیم کتوژنیک مفید است . به عنوان مثال، یک عدد خرما Medjool بدون هسته (۲۴ گرم) دارای ۱۸ گرم کربوهیدرات است که ۲ گرم آن فیبر رژیمی است. شما همچنین می توانید دیپ های بدون لوبیا مانند بابا گانوش یا گواکامول را امتحان کنید. سعی کنید آنها را در ماهیتابه سرخ کنید تا به مقدار کم به عنوان رویه های ترد روی سالادها یا کاسه های دوستدار کتو استفاده متخصص کتوژنیک کنید.

در حالی که غلات مانند کینوا و ارزن سرشار از مواد مغذی هستند، برای تبدیل شدن به یک عنصر اصلی در رژیم کتو شما بسیار زیاد هستند. دلایل زیادی برای برتری رژیم کتوژنیک بر رژیم های کم چربی با پروتئین بالا وجود دارد. اینها اغلب در مخلوط دنباله دار ترکیب می شوند که اغلب شامل چیپس های شکلات، آب نبات یا آجیل های با روکش شکر نیز می شود. هنگامی که لبنیات را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید، از انواع طعم دار یا شیرین خودداری کنید، که به تعداد کربوهیدرات شما می افزاید.

اگر با مقدار کربوهیدرات روزانه شما مطابقت داشته باشد، ممکن است بتوانید مقادیر متوسطی از اینها را اضافه کنید. این یکی دیگر از مواد غذایی است که باید از آن اجتناب کنید، زیرا به راحتی می تواند شما را از میزان کربوهیدرات روزانه خود دور کند. البته میزان سدیم آن را مد نظر قرار دهید. البته این مشکل در مورد هر نوع رژیم غذایی وجود دارد ، اما به نظر می رسد در کتوز بسیار شایع تر باشد. این رژیم غذایی را میتوان یک رژیم لاغری با پروتئین بالا و البته کربوهیدرات پایین عنوان کرد که به چهار مرحله تقسیم میشود؛ این چهار مرحله شامل دو مرحله کاهش وزن و دو مرحله حفظ وزن میشود.

اطلاعات موجود در این مقاله اغلب در مورد نوع استاندارد این رژیم غذایی بوده، هرچند بسیاری از قواعد آن را میتوان به سایر انواع این رژیم تعمیم داد. اطلاعات موجود در این مقاله نباید به عنوان توصیه پزشکی تلقی شده و جایگزین راهنماییهای پزشک متخصص شود. به شما اطلاعات جامعی بدهیم. پزشک به شما توصیه میکند که بهتدریج غذاهای پرچرب و سالم را به رژیم خود اضافه کنید و در عین حال، مصرف کربوهیدراتها دکتر رژیم کتوژنیک را محدود نمایید.

در رژیم غذایی فرانسویها غذاهای فرآوری شده مصرف نمیشود، ولی از کربوهیدراتها یا چربیها اجتناب نمیکنند. این رژیم غذایی باعث کاهش سطوح قند خون و انسولین شده و متابولیسم بدن را به سمت استفاده از چربی و کتون به جای کربوهیدراتها سوق میدهد. به این ترتیب به جای اینکه ماهیچهها را از دست بدهید میتوانید از میزان چربی بدن خود کم کنید.

اگر هوس سبزیجات نشاسته ای دارید، سعی کنید به جای اینکه آنها را به ویژگی اصلی یک غذا تبدیل کنید، به آرامی آنها را در سالاد یا کاسه رنده کنید. سلام، من مدت 6 ماه هستش که با رژیم کم کالری حدودا 8.5 کیلو وزن کم کردم که نشون میده بدنم نسبت به رژیم بسیار مقاومه با اینکه در روز نهایتا 1000 کالری مصرف میکنم.الان حدود یکماه هست که دچار استپ وزنی شدم و میخوام رژیم کتو رو شروع کنم و سوالم اینه که آیا این رژیم برای من که الان حدودا 3 کیلو اضافه وزن دارم هم مناسبه؟

به خوانندگان عزیز مخصوصا اشخاصی که دچار مشکلات سلامتی هستند توصیه میشود تا قبل از ایجاد هر گونه تغییر در تغذیه و سبک زندگی یا شروع مصرف مکملهای دارویی و غذایی حتما با پزشک خود مشورت نمایند. اثرات درازمدت آن بر سلامتی به خوبی شناخته نشده است، و در کوتاه مدت، می تواند شما را در معرض خطر کمبودهای تغذیه ای قرار دهد. سبزیجات نشاسته ای با کربوهیدرات کمی کمتر در هر وعده شامل چغندر و هویج هستند. در رژیم غذایی کتوژنیک، مصرف هر نوع غذای حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات باید محدود شود.

به عنوان مثال، ۵ روز رژیم کتوژنیک به همراه ۲ روز مصرف بیشتر کربوهیدرات. 5. توجه به زمان گذاشتن انواع مواد غذایی در طول روز و مهمترین دریافت صبحانه به پیشگیری از بسترهای استرس و کاهش بازده سیستم گوارشی کمک میکند. در حالی که اینها میتوانند در مواقعی مناسب باشند، شما همچنان باید مراقب اندازه سروینگ و تعداد کل کربوهیدرات خود در روز باشید تا در اهداف کلان کتو خود باقی بمانید. همچنین، به خاطر داشته باشید که رژیم کتو به دنبال داشتن چربی بالا برای تامین انرژی بدن است. اگر هیپو متابولیسم گلوکز را به عنوان یک دلیل عمده برای پیشرفت بیماری ام اس بپذیریم، پس افزایش تأمین انرژی از طریق اجسام کتونی میتواند یک مزیت درمانی بالقوه باشد.

مصرف ترکیبی متعادل از میوهها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، گوشت بدون چربی و ماهی میتواند به کاهش این خطرات کمک نماید. پر شدن شکم شما را از خوردن کالری بیشتر کمک میکند. با این رویکرد، بدن شما کارایی بسیار زیادی در سوزاندن چربی و استفاده از آن به عنوان سوخت پیدا میکند. این استراتژی باعث میشود تا بدن بیاموزد که برای تولید انرژی مورد نیاز خود میبایست به سوزاندن چربیها روی بیاورد. نوزاد شیرخوار برای رشد و زندن ماندن مخصوصا در شش ماهه اول تولد، از شیر مادر استفاده می کند، شیر مادر حاوی تمامی مواد مغذی، مایعات و انرژیی است که نوازد برای رشد و تکامل خود به آنها نیاز دارد.

بنابراین با مصرف کالری بیشتر، اگرچه رژیم کتوژنیک برای چاق شدن استفاده نمیشود، میتوان در طول این رژیم افزایش وزن نیز داشت. به این ترتیب میتوان گفت که با کاهش مصرف کربوهیدرات میتوان از خطر سندم متابولیسم در امان بود… این رژیم غذایی شامل کاهش شدید میزان مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.

در هر برش از آووکادو، یک حفره خالی ایجاد کرده و داخل آن یک تکه گوشت پخته شده قرار دهید. شما همچنین میتوانید اینها را با بخشهای کوچک یا متوسط جیکاما، که به طور طبیعی کربوهیدرات کمی کمتری دارد، با کمتر از ۳ گرم کربوهیدرات در هر ۱/۴ فنجان (۳۳ گرم) تعویض کنید . اگر هنوز هوس میوه های بیشتری دارید، به تمشک، توت فرنگی، میوه ستاره دار، پوره آکای شیرین نشده یا نارگیل برسید، زیرا این میوه ها کربوهیدرات کمتری دارند. علاوه بر این در مطالعات انجامشده مشخص شد که این رژیم نسبت به دیگر انواع رژیم لاغری باعث کاهش حجم ماهیچه کمتری میشود.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد دکتر کتوژنیک لطفا به بازدید از وب سایت ما.