چرا من همیشه اینقدر خسته ام؟ 10 دلیل که شما همیشه خسته هستید


وسط روز است و به نظر نمی‌رسد از دنده اول خارج شوید. و این اولین بار نیست که چه چیزی باعث می‌شود شما اینقدر احساس محو شدن کنید؟ فهرست طولانی از دلایل احتمالی وجود دارد، و بسیاری از آنها چیزهایی هستند که می توانید بر آنها تأثیر بگذارید. این مقصران رایج برای خستگی را بررسی کنید و به قدم خود بازگردید.

عادات روزمره می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

“من با بیمارانم در مورد سه رکن سلامت صحبت می کنم: خواب، رژیم غذایی و ورزش،” تئودور فریدمن، دکتر، دکترا، رئیس پزشکی در دانشگاه پزشکی و علوم چارلز آر درو در لس آنجلس می گوید. “اگر خوب نمی خوابید، خوب غذا خوردن سخت است و ورزش کردن سخت است. و همین امر برعکس نیز صادق است. همه آنها به هم مرتبط هستند.”

بنابراین سعی کنید در حالت بسته خود را تغییر ندهید. بزرگسالان به ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند. یک رژیم غذایی متعادل از میوه ها، سبزیجات و پروتئین بدون چربی داشته باشید و دوز منظمی از فعالیت بدنی داشته باشید.

چرا من همیشه اینقدر خسته ام؟  10 دلیل که شما همیشه خسته هستیدچرا من همیشه اینقدر خسته ام؟  10 دلیل که شما همیشه خسته هستید

اگر همه آن کادرها را علامت زده‌اید و همچنان روزهای خود را به طول می‌انجامید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که دلایل پزشکی احتمالی خستگی

این اختلالی است که حرکت دادن اکسیژن در بدن شما را برای خون دشوار می کند. یک نوع رایج آن “کمبود آهن” نامیده می شود. کم خونی.

آهن مانند واگن قطار عمل می کند که اکسیژن را در خون شما حمل می کند. “افراد کم آهن در قطارشان ماشین کافی ندارند” فریدمن می گوید. “آنها’ خسته هستند، وقتی بلند می شوند سرگیجه می گیرند، مغز مه می گیرند، تپش قلب

پزشک شما می‌تواند با یک آزمایش خون ساده شما را از نظر کم خونی بررسی کند.

پزشکان دقیقاً نمی‌دانند که چرا اینقدر مردم را خسته می‌کند. یکی از دلایل احتمالی این است که بدن شما انرژی زیادی را برای مقابله با تغییرات مکرر در سطح قند خون مصرف می کند.

آنچه پزشکان می‌دانند این است که خستگی یکی از رایج‌ترین علائم دیابت است. a>. نشانه های دیگری هم دارد. ممکن است احساس تشنگی کنید و نیاز داشته باشید که اغلب به دستشویی بروید.

این یک غده پروانه ای شکل کوچک است که در گردن شما قرار دارد. هورمونی می سازد که به کنترل نحوه مصرف انرژی شما کمک می کند. وقتی غده تیروئید شما از کار افتاده است، شما از کار افتاده اید.

“افراد با کم کاری تیروئید احساس خستگی خواهند کرد،” فریدمن می گوید. “سلول های آنها خوب کار نمی کنند، آنها کند هستند و رفلکس آنها کند است.”

پزشک شما ممکن است خون شما را برای هورمون تیروئید آزمایش کند تا ببیند آیا این هورمون برای شما مقصر است یا خیر. =۳>خستگی .

خستگی شدید یکی از علائم رایج نارسایی احتقانی قلب است، که زمانی اتفاق می‌افتد که آنطور که باید پمپاژ نمی‌کند. اگر به آن مبتلا هستید، معمولاً هنگام ورزش خستگی شما بدتر می شود. همچنین ممکن است ورم در بازوها یا پاها و تنگی نفس داشته باشید.

این اختلال شما را از دریافت اکسیژن کافی هنگام خواب باز می دارد، به این معنی که در طول شب استراحت واقعی نخواهید داشت.

مغز متوجه می شود که شما از شر CO2 خود خلاص نمی شوید و برای مدت کوتاهی در حالت هشدار از خواب بیدار می شود. ،” دکتر لیزا شیوز، مدیر مرکز پزشکی خواب در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو می گوید. شما حتی متوجه نمی‌شوید، که تشخیص اینکه چرا در طول روز اینقدر خواب‌آلود هستید، سخت می‌شود.

“شما وارد REM نمی شوید — خوابی که بهترین احساس را در شما ایجاد می کند. شیوس می گوید.

دستگاهی به نام دستگاه فشار مثبت مداوم راه هوایی (CPAP) می‌تواند به باز نگه داشتن راه‌های هوایی شما برای یک خواب خوب شبانه کمک کند. .

اگر زنی هستید که در حال یائسگی هستید، ممکن است خواب راحت برایتان سخت باشد. هورمون‌های شما در این زمان بسیار تغییر می‌کنند، که باعث می‌شود عرق شبانه و گرگرفتگی. این می‌تواند شما را در شب بیدار نگه دارد و در طول روز شما را درگیر کند.

مغز مغز را از مواد شیمیایی که برای بهترین عملکردش نیاز دارد می‌دزدد. یکی از آنها سروتونین است که به تنظیم ساعت داخلی بدن شما کمک می کند.

افسردگی می‌تواند سطح انرژی شما را کاهش دهد و باعث شود در طول روز احساس خستگی کنید. همچنین ممکن است شب‌ها به سختی بخوابید، یا ممکن است صبح زودتر از آنچه می‌خواهید بیدار شوید.

اگر فکر می کنید افسرده هستید با پزشک خود صحبت کنید. گفتار درمانی و دارو می تواند کمک کننده باشد.



منبع