آیا درخت کریسمس شما باعث ذوب شدن می شود؟ راه حل های سالم برای شاد نگه داشتن تعطیلات


درخت‌های کریسمس انواعی از درختان کاج هستند و به همین دلیل حاوی ترپن‌هایی هستند که ترکیبات بسیار معطری هستند که بوی برخی از گیاهان و گیاهان را تعیین می‌کنند. «رایحه‌های» رایجی که حاوی ترپن نیز هستند شامل رزماری و اسطوخودوس هستند.

تولیدکنندگان از ترپن های جدا شده برای ایجاد طعم و رایحه بسیاری از محصولات روزمره مانند عطرها، محصولات بدن، پاک کننده ها و حتی غذاها استفاده می کنند. در واقع، پاک کننده های با رایحه کاج اغلب از 95 درصد ترپن ها به دست می آیند. و برای این خانواده روغن‌های معطری که به درختان کاج بوی عالی می‌دهند عامل رفتار، خلق و خو و مشکلات خواب فرزندشان بود.

یکی دیگر از ترکیباتی که می تواند مشکلاتی ایجاد کند و در برخی از روغن های بوی قوی وجود دارد، فنل ها هستند. ترکیبات فنلی به اشکال مختلفی از جمله افزودنی های غذایی مبتنی بر نفت مصنوعی، و سالیسیلات های موجود در گیاهان و مواد غذایی مانند توت فرنگی و ادویه جات، و همچنین برخی از روغن های ضروری مانند دارچین، میخک، آویشن و پونه کوهی وجود دارند. در زمستان، بسیاری از مردم (از جمله من!) این اسانس ها را پخش می کنند و مخلوط می کنند و/یا از صابون هایی استفاده می کنند که شامل میخک و دارچین است. یا برخی افراد با چوب دارچین و جوانه میخک آب را روی اجاق گاز می جوشانند تا خانه های خود را معطر کنند. و برای پیچیده تر شدن اوضاع، برخی از انواع درختان کاج علاوه بر ترپن، می توانند فنل نیز داشته باشند! این زمان از سال می‌تواند زمانی باشد که در آن در معرض مقادیر بسیار بالاتری از فنل‌ها باشیم.

هنگامی که فنل ها قادر به تجزیه و سم زدایی نباشند (با فرآیندی به نام سولفاتاسیون که در بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم و ​​ADHD کم است)، می توانند علائم بسیاری از جمله تحریک پذیری، قرمزی گونه ها و گوش ها، بیش فعالی، پرخاشگری نسبت به خود و دیگران، “تحریک”، چالش های خواب و بسیاری دیگر. ترپن ها نیز به روش بیوشیمیایی مشابهی پردازش می شوند و این مسیر سم زدایی و مواد مغذی مربوطه را کاهش می دهند.

اگر می‌دانید فرزندتان به سالیسیلات‌ها، ترپن‌ها یا فنل‌ها حساس است (به مقاله سالیسیلات من مراجعه کنید)، احتمالاً می‌خواهید از درخت کریسمس سنتی و محصولات معطر مصنوعی خودداری کنید. اگر در مورد حساسیت آنها به سالیسیلات ها مطمئن نیستید: ممکن است از خود بپرسید که آیا کودک شما اغلب بیش از حد، تحریک پذیر است یا گونه های قرمز دارد و سایر علائم رایج سالیسیلات دارد یا اینکه آیا هوس خوردن غذاهای غنی از سالیسیلات مانند انواع توت ها، انگور، سیب، و سس کچاپ اگر چنین است، سالیسیلات ها را بیشتر بررسی کنید.

در واقع، از آنجایی که بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم و ​​ADHD به سالیسیلات‌ها واکنش نشان می‌دهند (در تمرینات تغذیه‌ای من، اکثریت قریب به اتفاق در هنگام مصرف یا قرار گرفتن در معرض بیش از حد، واکنش منفی نشان می‌دهند)، من یک رویکرد محتاطانه برای تزئین تعطیلات برای همه خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنم. کودک مبتلا به اوتیسم یا ADHD. من برخی از ایده ها را در زیر به اشتراک خواهم گذاشت.