تخم مرغ های عید پاک رنگ شده طبیعی – امید مغذی


رنگ‌های مصنوعی وقتی وارد بدن ما می‌شوند می‌توانند باعث واکنش‌های منفی بسیاری شوند. برخی از کودکان و بزرگسالان بیش فعال، تحریک پذیر، پرخاشگر، بی توجه می شوند یا علائم دیگری دارند که از رنگ های مصنوعی ساخته شده از افزودنی های نفتی ناشی می شود.

برای عید پاک امسال، در نظر بگیرید به طور طبیعی تخم مرغ رنگ شده عید پاک در حالی که شما در واقع نیست خوردن رنگ روی تخم مرغ های عید پاک (همانطور که ممکن است با سایر غذاهای رنگ شده) از آنجایی که شما فقط پوسته را رنگ می کنید، هنوز دلایل بسیار مهمی برای استفاده وجود دارد. طبیعی رنگ اول، تخم‌مرغ‌ها اغلب در حین مرگ کمی ترک می‌خورند (مخصوصاً زمانی که بچه‌ها کمک می‌کنند)، و رنگ از بین می‌رود. به سفیده تخم مرغ – که در نهایت بلعیده می شود. همچنین، کودکانی که در حال مرگ تخم مرغ هستند، رنگ مصنوعی روی انگشتان خود می گیرند، به پوست آنها جذب می شود و می تواند باعث واکنش شود. علاوه بر این، با طبیعی شدن و ساختن رنگ های خود در خانه، از شرکت هایی در تجارت “غذای مصنوعی” حمایت نمی کنید. و، این یک آزمایش علمی واقعا سرگرم کننده است که مواد را از آشپزخانه خود بردارید و آنها را به رنگ های طبیعی تبدیل کنید.

بیا شروع کنیم.

ابتدا تخم مرغ ها را آب پز می کنید و سرد می کنید سپس جداگانه رنگ خود را آماده کرده و رنگ می کنید.

ابتدا تخم مرغ ها را سفت بجوشانید

مراقب باشید زیاد پخته نشوند. هنگامی که آنها بیش از حد پخته می شوند، بوی زرده سبز و گوگرد مشخصی به خود می گیرند. راه های زیادی برای تهیه تخم مرغ آب پز سخت وجود دارد. اگر چه من روش مورد علاقه تضمین می کند که تخم مرغ های سفت پخته شده ثابت هستند – زرده هم همینطور است نه سبز.

یک قابلمه آب را به جوش بیاورید، حرارت را برای چند لحظه کم کنید (بنابراین جوش تهاجمی نباشد) اما هنوز هم بسیار داغ و آماده مصرف است (تکان دادن یا حرارت زیاد می تواند باعث ترک خوردن تخم مرغ شود). بعد از اینکه تخم مرغ ها را گرفتید، حرارت را دوباره بالا ببرید و تایمر را روشن کنید در گلدان، نه یک بار که به جوش برگردد.

با حرارت ملایم به مدت 10-12 دقیقه بپزید. این برای تخم مرغ های بزرگ یا خیلی بزرگ است، اگر از تخم مرغ های متوسط ​​استفاده می کنید، زمان پخت را یک یا دو دقیقه کاهش دهید.

من ده ها تخم مرغ آب پز درست می کنم برای مسافرت به کنفرانس ها، کمپینگ، یا درست کردن تخم مرغ های شیطانی برای مهمانی ها – بنابراین آزمایش های زیادی انجام داده ام. زمان پخت بستگی به نحوه پخت تخم مرغ های شما دارد، طیف کاملی که من استفاده می کنم بین 8 تا 13 دقیقه است. گاهی اوقات، من تخم مرغ هایم را با کمی زرده کمی «گوو» در مرکز دوست دارم – اگر چنین است، حدود 8 دقیقه آنها را می جوشانم. هر چیزی بیش از 13 دقیقه باشد، زرده سبز خواهید داشت. اکثر مردم، به خصوص برای تخم مرغ عید پاک، 10-12 دقیقه را ترجیح می دهند.

غوطه ور شدن برای خنک شدن

زمانی که تخم‌مرغ‌های شما برای مدت زمان مناسبی جوشیدند، قدم مهم بعدی این است که آنها را چند بار در آب سرد فرو کنید تا سریع خنک شوند. اگر آنها را در آب آشپزی یا حتی آب داغی که فقط یک بار تعویض شده است، بگذارید، تخم مرغ ها به پختن ادامه می دهند و ممکن است سبز شوند.

تخم مرغ در حال مرگ

این فرآیند برای همه رنگ ها تقریباً مشابه است. آب، ماده ی خوراکی و مقداری سرکه را با هم ترکیب کرده و بجوشانید تا کامل شود. سپس تخم مرغ را اضافه کنید تا رنگ شود. در زیر دستور العمل هایی برای رنگ ها و دستورالعمل های دقیق تر آورده شده است.

رنگ صورتی/ سرخابی

3 چغندر متوسط، رنده شده یا کوچک خرد شده
¼ فنجان سرکه سفید
1 لیتر آب

آبی

3 فنجان کلم قرمز، خرد شده
¼ فنجان سرکه سفید
1 لیتر آب

رنگ زرد

3 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه آسیاب شده
¼ فنجان سرکه
1 لیتر آب

مخلوط رنگ را به مدت 30 دقیقه بجوشانید. محیط در حال مرگ را صاف کرده و مایع را در یک قابلمه یا کاسه بریزید. هنگامی که مایع به دمای بدن یا دمای اتاق خنک شد، تخم مرغ های پخته شده را اضافه کنید. از 30 دقیقه تا چند ساعت و یا حتی یک شب در مایع رنگ خیس کنید. من تمایل دارم 1-2 ساعت بسته به رنگ انجام دهم.

علاوه بر این، می توانید رنگ هایی مانند استفاده از مقداری کلم و مایع زردچوبه برای رنگ سبز یا قهوه برای تخم مرغ قهوه ای را با هم مخلوط کنید.

همچنین می توانید از تخم مرغ های قهوه ای و سبز طبیعی برای رنگ های زیبا و بدون سر و صدا استفاده کنید.

برای اضافه کردن طرح‌های زیبا، کافی است یک مداد رنگی سفید بردارید و هر چیزی را که می‌خواهید (قلب، ستاره، خطوط موز، خطوط مستقیم و غیره) روی تخم‌مرغ‌های آب پز و خنک شده بکشید. همچنین می توانید استیکرهای کوچک بمالید. قبل از کشیدن یا چسباندن برچسب ها از خشک بودن آنها اطمینان حاصل کنید. اگر از برچسب استفاده می کنید، پس از رنگ آمیزی به سادگی پوست آن را جدا کنید. جایی که برچسب قرار داشت همچنان رنگ تخم مرغ خواهد بود و رنگ بقیه تخم مرغ را می پوشاند.

اگر تخم مرغ های عید پاک بیشتری دارید، دستور من برای تخم مرغ های شیطانی را بررسی کنید.

pinterest_deviled eggs-icon