اگر می خواهید برنده شوید، اکنون فلسفه رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی خود را تغییر دهید!

برخی از کارشناسان میگویند رژیم کتوژنیک میتواند باعث تغییر در میل جنسی، علائم ترک کربوهیدرات و احتمالا آنفولانزای کتو شود. در رژیم کتوژنیک به این دلیل که نباید از مواد قندی و کربوهیدرات بالا برای ناهار استفاده کرد مصرف سوپ جو توصیه نمیشود، ولی سوپ مرغ را با حذف کربوهیدرات مثل رشته و مواد قندی میتوانید به راحتی مصرف کنید. برای اینکه در رژیم کتوژنیک چه مقدار باید آب بخورید، وجود ندارد ولی رنگ ادرار را شفاف میکند.

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی مضر است و پیشنهاد نمیشود، زیرا بعضی از مواد غذایی مهم و حیاتی مثل میوه و غلات را محدود میکند. حداقل در روزهای اول رژیم مهم است که تا زمان سیر شدن غذا بخورید و از محدود کردن بیش از حد کالری خودداری کنید. هرچند این موضوع در افراد مختلف متفاوت است، اما در کل به معنای تامین 60 تا 75 درصد از کالریها از چربی، 15 تا 30 درصد از پروتئین و 5 تا 10 درصد از کربوهیدرات میباشد. مطالعات اولیه و معاصر همچنین در پروتکلهای درمانی هم متفاوت هستند. نظر متخصصان تغذیه در مورد این رژیم متفاوت است.

نظر متخصصان تغذیه در مورد این روش چیست؟ متخصصان توصیه میکنند بیشتر رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای تهیه شده با گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، آجیل، روغنهای سالم، آووکادو و مقدار زیادی سبزیجات در رژیم کم کربوهیدرات تنظیم کنید. در دماهای بالاتر از ۳۵ درجهٔ سلسیوس نیز سرعت فتوسنتز کاهش مییابد، زیرا آنزیمها در این دما، ساختار سهبعدی خود را از دست داده و آسیب میبینند. چیزی که این برنامه را بین بهترین رژیم های لاغری دنیا میآورد این است غذاهای گیاهی نسبت به محصولات حیوانی فیبر بالاتر و چربی کمتری دارند و شما را با کالری کمتر سیر نگه میدارند.

از آنجایی که این رژیم پروتئین بالاتر و چربی کمتری نسبت به انواع دیگر رژیم کتوژنیک دارد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این فرایند باعث تولید ترکیبی به نام “کتونها” در بدن میشود که به عنوان منبع اصلی انرژی مورد استفاده قرار میگیرد. این افت انسولین موجب آزاد شدن اسیدهای چرب بیشتری از بافت چربیها و آزاد شدن آنها به عنوان سوخت میشود. پلی فنولها متعلق به گروهی از ترکیبات شناخته شده به عنوان فیتوکمیکالها هستند که آنتی اکسیدان هایی هستند که در رنگدانههای گیاهی یافت میشوند. چون شما در واقع بعد از رژیم کتوژنیک میبایست از موفقیت هایی که کسب کرده اید، استفاده کنید. 2️⃣ رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کم کربوهیدرات مانند 5 روز و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است. رژیم غذایی کتوژنیک نوعی سبک غذایی است که بر روی کاهش مصرف کربوهیدراتها و افزایش مصرف چربیها تاکید میکند. Art᠎icle w as cre᠎at ed with the he​lp of GSA  C ontent Generator  Dem ov ersion!

میزان کالری مصرفی شما بر حسب سن و وزن در این رژیم قابل تعریف است و میتوانید به کمک آن به وزن دلخواه خود برسید. رژیم کتوژنیک ممکن است تاثیری بر روی بوی دهان برخی از افراد نداشته باشد، اما برخی دیگر ممکن است بوی بد دهان خود را احساس کنند که در این صورت میتوانند قرص نعناع مصرف کنند. بهتر است رژیم غذایی خود را عمدتا بر اساس غذاهای کامل با کمترین مواد اولیه تشکیل دهنده تنظیم کنید. اگر میخواهید به رژیم نرمال خود بازگردید، باید به آرامی کربوهیدراتها را وارد رژیم خود کنید. کربوهیدراتها گروهی از مواد غذایی هستند که برای حفظ انرژی ما بسیار اهمیت دارند؛ این دسته انرژی مورد نیاز بدن را تامین میکنند؛ کربوهیدراتهای منفی دستهای هستند که باعث انباشته شدن قند، چربی در بدن و خون میشوند.

«کتوز» یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت و تامین انرژی استفاده میکند. این عوارض، نتیجهی تغییر فاز بدن از فاز کربوهیدرات سوزی به چربی سوزی برای تولید انرژی است. با این سیستم تغذیه توانستم به بیماری کولیت زخمی که داشتم غلبه کنم و همچنین به بدنی کم چرب و متناسب دست یابم و همچنین از آن سیستم تغذیه رایج بدن سازی که شامل ۶ وعده غذایی در روز میشد هم دور شدم. این رژیم به کاهش سطح گلیسرید خون هم کمک میکند. میزان کالری سوزی در رژیم کتوژنیک به برنامه غذایی و فعالیت روزانه جسمی فردی که از آن پیروی میکند بستگی مستقیم دارد. بنابراین استفاده از رژیم کتو زیر نظر متخصص، بهترین قدم برای بهرهمندی از فواید این رژیم و در عین حال دور ماندن از خطرات و آردایت عوارض آن است.

اغلب افرادی که رژیم غذایی کتوژنیک را امتحان میکنند باید از مکمل فیبر استفاده کنند تا عملکرد روده منظمی داشته باشند و مراقبتهای بهداشتی را جدی بگیرند. رژیم غذایی کتو عوارض جانبی دارد، درصورتیکه قصد دارید تا برای مدتی طولانی این رژیم را بگیرید باید با پزشک خود صحبت کنید. وقتی شما سعی میکنید خود را با رژیم جدید تطبیق دهید، حتی اگر ورزشکار نباشید، کمی احساس خستگی به شما دست میدهد. اگر ورزشکار باشید، ممکن است در مراحل اولیهی این رژیم بدن شما کند عمل کند. یکی از موادی که از کتون در بدن حاصل میشود، استون است که دارای بوی بدی میباشد. سویا در رژیم کتوژنیک ؛ آیا میتوان در رژیم کتوژنیک از سویا استفاده نمود همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. بعد از اینکه درمان اولیه تکمیل شد ،این امکان فراهم می باشد که بیمار بتواند از جلسات اضافی جهت کاهش بیشتر چربی و ایجاد ظاهر مطلوب تر استفاده کند.

مصرف شیرین کنندهها بعد از مدتی در این رژیم کم شده و اگر چه در ابتدای کار ممکن است دشوار به نظر بیاید ولی ولع مصرف آن پس از مدتی از بین میرود. زیرا در آن هنگام همه پای تلویزیون هستند و به صورت ناخود آگاه از مواد غذایی پر کالری هنگام دیدن فیلم، استفاده می کنند ولی بهتراست، مواد فیبر دار بیشتری را جایگزین مواد چاق کننده ای مانند چیپس، پفک و غیره کنید. ممکنه سوال کنید که چطوریه که بدن از پروتئین به جای سوخت استفاده نمیکنه؟ علاوه بر این برخی علائم کوتاه مدت مثل ناراحتی معده، سردرد، خستگی و افسردگی ممکن است حین استفاده از این رژیم در افراد مختلف دیده شود که بسیار شبیه علائم آنفولانزا هستند.