نکات ساده برای شروع غذای تمیز · هوس های فصلی


رژیم‌های غذایی و ترفندهای بسیار زیادی وجود دارد، اما این مربی سلامت معتقد است که بهترین راه برای سالم‌تر شدن، صرف نظر از وضعیتی که بدن شما در آن قرار دارد، خوردن غذاهای کامل و تمیز است. غذای پاک به معنای خوردن غذاهای ساده، کامل، فرآوری نشده و تصفیه نشده است. خداحافظ غذاهای ناسالم! در اینجا نکاتی است که من با مشتریانم به اشتراک می گذارم.

شربت خانه خود را تمیز کنید

شربت خانه سازمان یافته

اعتبار عکس: Canva via Kristen Prahl

از شر تمام غذاهای ناسالم بیش از حد فرآوری شده که اغلب حاوی آرد سفید و شکر هستند خلاص شوید. من به شما کوکی ها، کراکرها و کیک ها نگاه می کنم. انباری جدید خود را با تمام منگنه های Clean Eating Pantry من بارگیری کنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب

زن در حال نوشیدن آب

اعتبار عکس: Canva از طریق Mediaphoto

نوشیدن آب زیاد همیشه انتخاب خوبی است. از کم آبی بدن جلوگیری می کند، ضایعات را از بین می برد، دمای شما را در حالت عادی نگه می دارد و مفاصل شما را روان و بالشتک می کند.

بیشتر غذاهای کامل بخورید

سبدهای میوه و سبزیجات

اعتبار عکس: Canva via Elimira Lotti

بیشتر از غذاهای کامل مانند میوه ها، سبزیجات، تخم مرغ، گوشت با علف، آجیل، غلات کامل، دانه ها و لبنیات استفاده کنید. به غذاهایی بچسبید که در طبیعت وجود دارند و در کارخانه ساخته نمی شوند. (اسموتی ها برای بسته بندی در سبزی های برگ دار عالی هستند!)

کربوهیدرات های تصفیه شده را محدود کنید

تکه های نان سفید

اعتبار عکس: Canva via Jimi Knightley

کربوهیدرات های تصفیه شده آنهایی هستند که دارای قند و غلات تصفیه شده هستند که ارزش غذایی بسیار کمی دارند. سعی کنید در صورت امکان از آرد کامل گندم استفاده کنید. از نان سفید، پاستا سفید، دسرهای شیرین و بسیاری از غلات صبحانه خودداری کنید. سعی کنید برای ناهار به جای ساندویچ یک کاسه دانه مرغ بخورید.

چربی های سالم را اضافه کنید

آووکادو ورقه شده

اعتبار عکس: Canva via Sarsmis

سعی کنید مقداری چربی سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. چربی بد رپ شده است، اما یک درشت مغذی ضروری است که به محافظت از قلب ما کمک می کند و می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. این اسموتی شکلاتی آووکادو خوشمزه را امتحان کنید.

برای صبحانه بلغور جو دوسر بخورید

بلغور جو دوسر بلوبری بارگذاری شده

اعتبار عکس: کارن کلی

بلغور جو دوسر غلات کامل و سرشار از فیبر است که به شما کمک می کند سیر بمانید. همچنین برای تمام میوه های فصلی خوشمزه برای رویه کردن، تخته سفید کاملی است! لیست من را برای بسیاری از مواد پرکننده جو دوسر سالم بررسی کنید.

آماده سازی وعده های غذایی برای ناهارهای سالم

سالاد کینوا با سبزیجات

اعتبار عکس: کارن کلی

هیچ کس وقت ندارد هر روز یک سالاد تازه از ابتدا درست کند، اما وقتی همه اجزای آن را از قبل در یخچال آماده کرده اید، می توانید آن را با هم بریزید. وقتی از فروشگاه به خانه برگشتید سبزی‌هایتان را بشویید، کمی سبزیجات را تفت دهید و یک دسته بزرگ کینوا در روز یکشنبه درست کنید. سپس می توانید سالادها را در پنج دقیقه جمع کنید، مانند سالاد کینوا با سبزی.

شام را ساده نگه دارید

ورق ماهی قزل آلا

اعتبار عکس: کارن کلی

من یک کلمه برای شما دارم: ورقه تابه! با کمترین سر و صدا، می توانید به راحتی در کمتر از 30 دقیقه یک شام تابه ای تهیه کنید. تنها چیزی که نیاز دارید مقداری ماهی یا مرغ بدون چربی و یک دسته سبزیجات است. با مقداری روغن زیتون و چاشنی مخلوط کنید و در فر بریزید. این ماهی سالمون ورقه‌ای تابه را امتحان کنید.