فواید شیر خشکبار


فواید شیر آجیل چیست؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که تولیدکنندگان مواد غذایی چگونه شیر آجیل را تولید می کنند؟ از بادام گرفته تا بادام هندی، شیر آجیل به سادگی هر شیر غیر لبنی است که از آجیل، آب تصفیه شده و طعم دهنده ها یا مواد افزودنی دیگر تهیه می شود. شیر آجیل انتخاب ایده آلی برای هر کسی است که می خواهد مزایای تغذیه ای شیر گاو را تجربه کند، اما نمی تواند یا ترجیح می دهد پروتئین های لبنی را مصرف نکند. دلایل این امر ممکن است شامل التهاب، عدم تحمل لبنیات و موارد دیگر باشد.

دکتر ناتاشا کمپبل مک براید در کتاب خود با عنوان “نشانگان روده و روانشناسی” می نویسد آجیل بسیار مغذی است و می تواند به عنوان منابع غنی از مواد معدنی حیاتی، چربی ها و اسیدهای آمینه باشد. او توضیح می‌دهد که برخی از مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که به طور منظم آجیل می‌خورند، میزان کمتری از سرطان، بیماری قلبی و سایر بیماری‌های دژنراتیو دارند.

شیر آجیل منبع خوبی از ویتامین استس.”

مهمترین فواید شیر آجیل
شیر آجیل منبع خوبی از ویتامین ها مانند C، B6، E، ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین و فولات است. همچنین چربی کمی دارد، اما انرژی، فیبر، پروتئین و لیپید بالایی دارد. این شیر همچنین حاوی مواد معدنی ضروری دیگری مانند فسفر، کلسیم، آهن، سدیم، روی و منیزیم است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی برای حفظ یک بدن سالم و کارآمد ضروری هستند.

شیر آجیل همچنین باعث کاهش و حفظ فشار خون می شود. بدن به ویتامین ها و سایر مواد معدنی برای حرکت خون در رگ ها متکی است، به این معنی که آنها به رگ ها کمک می کنند تا آزادانه منقبض شوند. انسداد و حرکت ضعیف در رگ ها منجر به افزایش فشار خون می شود که یک مشکل پزشکی جدی و تهدید کننده زندگی است. برای افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند یا نمی توانند سویا یا محصولات لبنی مصرف کنند، شیر آجیل به عنوان یک جایگزین تغذیه ای در تامین این ویتامین ها و مواد معدنی ضروری عمل می کند.

طرز تهیه شیر آجیل خانگی
همانطور که شیر آجیل می تواند مفید باشد، بسیاری از مارک های فروشگاهی مملو از مواد نگهدارنده، تثبیت کننده ها، قندها و سایر مواد پنهان هستند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم، به ویژه شرکت کنندگان در رژیم غذایی GAPS، شیرهای آجیلی خانگی خود را درست می کنند. نه تنها مغذی‌تر است، بلکه می‌توانید از مغز آجیل در دستور العمل‌های دیگر استفاده کنید و شیر خود را با انواع طعم‌های کاملاً طبیعی سفارشی کنید. هیلاری بوینتون و مری براکت در کتاب «کتاب آشپزی سلامت روده شما» این دستور العمل آسان شیر آجیل را آورده اند:

عناصر:

  • 1 فنجان آجیل ترد
  • 4 فنجان آب تازه صاف شده

جهت ها:
آجیل خود را قبل از مخلوط کردن چند ساعت در آب صاف شده خیس کنید. این کار آجیل ها را از داخل به بیرون اشباع می کند که بافت خامه ای ایجاد می کند. مواد را در مخلوط کن بریزید و به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه نبض بزنید. شیر را از طریق یک پارچه پنیر یا کیسه شیر مغز دار در ظرفی صاف کنید. به آرامی مواد جامد را فشار دهید و کیسه را فشار دهید تا تمام شیر آزاد شود. سپس می توانید ادویه ها، طعم دهنده ها یا شیرین کننده ها را بسته به ترجیح خود اضافه کنید. شیر را می توانید تا سه روز در یخچال نگهداری کنید. مغز آجیل را ذخیره کنید تا بعدا بپزید!

برای اطلاعات بیشتر در مورد رژیم غذایی GAPS و نحوه شروع، می توانید با یک پزشک خبره GAPS مشورت کنید و امروز از وب سایت ما دیدن کنید!