طراحی سایت چیست + درآمد و هزینه های طراحی وب سایت


طراحی سایت چیست که در این مطلب راجب درآمد و هزینه های طراحی وب سایت چه بصورت اختصاصی و چه با استفاده از سیستم تولید محتوای آماده مانند وردپرس صحبت می کنیم.

فهرست موضوعات این مطلب

طراحی سایت از مهمترین دغدغه‌ های افرادی است که می‌ خواهند به صورت حرفه‌ ای در دنیای وب فعالیت کنند.

درواقع، داشتن یک سایت به شما کمک می‌کند تا حتی در خواب نیز درآمد کسب کنید. در گذشته برای طراحی از سیستم‌های کدنویسی و تخصصی استفاده می‌شد؛ اما این روزها، بیشتر افراد از سایت‌های وردپرسی نیز استفاده می‌کنند.

در حقیقت، ابداع وردپرس تحولی شگرف روی طراحی و راه‌اندازی سایت‌های مختلف گذاشته است.

طراحی سایت چیست
طراحی سایت چیست

اما چرا هنوز بسیاری از افراد از سایت‌های کدنویسی و اختصاصی استفاده می‌کنند؟

چه زمانی باید از سایت وردپرسی و چه زمانی باید از سایت اختصاصی استفاده کنیم؟

اگر شما هم قصد راه‌اندازی کسب و کار خود را دارید، حتماً این سوالات به ذهن شما خطور کرده است. در ادامه این مقاله به ارائه پاسخ این سوالات به شما عزیزان می‌پردازیم تا بتوانید با داشتن اطلاعات بیشتر و دید بازتر به نوع طراحی را برای سایت خود انتخاب کنید.

آشنایی با طراحی سایت به طور اختصاصی

منظور از طراحی سایت اختصاصی چیست؟ طراحی این نوع از سایت‌ها به گونه‌ای است که از ابتدای کار، براساس نوع و نیاز کسب و کار، کدنویسی صورت می‌گیرد. درواقع، وقتی طراحی یک سایت به صورت تخصصی انجام می‌شود، شما می‌توانید کلیه ویژگی‌های آن سایت را با توجه به سلیقه و نیاز خود تغییر دهید.

در حقیقت، سیستم کدنویسی سایت‌های اختصاصی به مدیران این سایت‌ها، امکان تغییرات به حالت دلخواه را داده و حتی در این تغییرات می‌توان از آخرین تکنولوژی‌های روز مانند هوش مصنوعی نیز برای اعمال تغییرات استفاده کرد.

آشنایی با طراحی سایت به صورت وردپرس

در طراحی سایت با وردپرس، از کدنویسی استفاده نمی‌شود. درواقع، سیستم وردپرس یک سیستم آماده بوده که شما برای استفاده از آن نیاز به تغییرات خاصی ندارد. تنها کافی است که یک هاست و دامنه تهیه کنید. در مرحله بعد از افراد متخصص می‌توانید بخواهید که این هاست و دامنه را روی وردپرس نصب کنند. به همین راحتی!!

پس از نصب قالب شما یک سایت آماده دارید. البته می‌توانید روی این سایت نیز تغییراتی اعمال کنید؛ اما چون کدنویسی آن به صورت تخصصی نیست؛ شاید نتوانید این کار را به صورت حرفه‌ای انجام دهید.

در ادامه به بررسی تفاوت این دو نوع از طراحی می‌پردازیم تا با تفاوت‌های آن‌ها نیز آشنا شوید.

آشنایی با تفاوت طراحی سایت با وردپرس و اختصاصی

سایت‌های اختصاصی همانطور که از نامشان پیداست؛ اختصاصی بوده و نصب افزونه روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد؛ اما سایت‌های وردپرسی، تنها با نصب افزونه کار می‌کنند.

آشنایی با تفاوت طراحی سایت با وردپرس و اختصاصی
آشنایی با تفاوت طراحی سایت با وردپرس و اختصاصی

مخزن وردپرس دارای افزونه‌های زیادی است که شما عزیزان به‌راحتی می‌توانید با توجه به نیاز خود، افزونه موردنظر را آپلود و از امکانات آن استفاده کنید.

در ادامه به بررسی تفاوت این دو می‌پردازیم؛ زیرا بسیاری از افراد همواره از خودشان سوال می‌پرسند که کدام را انتخاب کنیم؟ مهمترین این تفاوت‌ها عبارت‌اند از:

بررسی قیمت

قیمت از مهمترین مواردی است که در هنگام سفارش طراحی، مدیران سایت به آن توجه می‌کنند. قیمت‌ها متغیر بوده و بستگی به نوع طراحی سایت دارد. معمولاً سایت‌های اختصاصی به‌دلیل استفاده از کدنویسی، قیمت بالاتری نسبت به سایت‌های وردپرسی دارند و شما باید هزینه بیشتری برای طراحی بپردازید.

پس باید بودجه خود را بررسی کنید؛ اگر بودجه زیادی ندارید، می‌توانید ابتدا اقدام به سفارش سایت وردپرسی کنید و در صورت بالاگرفتن کسب و کارتان و کسب درآمد بیشتر آن را به سایت اختصاصی تبدیل کنید.

بررسی زمان اعمال تغییرات

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن یک سایت داشته و کسب و کار خود را شروع کنید، بهتر است از سایت وردپرسی استفاده کنید.

برای طراحی این سایت‌ها به زمان زیادی نیاز نیست و به‌راحتی می‌توان در کمترین زمان ممکن سایت را بالا آورد و قالب آن را نصب کرد.

اما در مورد سایت‌های اختصاصی این طور نیست. باید برای هر تغییر و اضافه کردن هر قابلیت از یک کد استفاده کرده و نتیجه آن را مشاهده کنید. به همین دلیل، پروسه طراحی این نوع از سایت بیشتر از سایت‌های وردپرسی طول می‌کشد.

تفاوت تجربه کاربری در طراحی سایت

تجربه کاربری از مهمترین مواردی است که در موفقیت سایت نقش مهمی ایفا می‌کند. منظور از تجربه کاربری، انجام یک سری کار روی ظاهر و فضای داخلی سایت که که مخاطب هدف به‌راحتی بتواند با سایت ارتباط برقرار کرده و مدت طولانی در آن باقی بماند. درسایت‌های وردپرسی، معمولاً نسبت به سایت‌های اختصاصی امکان ایجاد بعضی از تغییرات کمتر است. چون همانطور که قبلاً توضیح دادیم در این سایت‌ها از کدنویسی برای ایجاد تغییرات خاص استفاده می‌شود.

تفاوت تجربه کاربری در طراحی سایت
تفاوت تجربه کاربری در طراحی سایت

وجود کد‌های تر و تمیز

در سایت‌های اختصاصی همه کدهای به‌طور مرتب و به‌طور دقیق آورده می‌شوند. درواقع، هیچ‌گونه کد اضافی در این سایت‌ها وجود نداشته و به همین دلیل، به بهترین نحو ممکن عمل می‌کنند. در سایت‌های وردپرسی باید از افزونه استفاده کرد. معمولاً این افزونه‌های دارای کدهای اضافی بوده و روی سایت عملکرد بهینه سایت تاثیر می‌گذارند.

در واقع، باید این قبیل سایت‌ها هر چند وقت یک بار توسط یک متخصص سئو و یا طراح سایت از لحاظ کدهای اضافی بررسی شوند.

طراحی سایت خود را وردپرسی یا اختصاصی انجام دهیم؟

پاسخ این سوال کاملاً به نیاز، بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. اگر از جمله افرادی هستید که بودجه کافی دارید و می‌خواهید سایت شما یک طراحی خیلی خاص داشته و از بقیه سایت‌ها امکانات آن متمایز محسوب شود از طراحی اختصاصی باید استفاده کنید. اما اگر بودجه کمی دارید و به دنبال یک سایت جذاب با سرعت خوب و مخاطب‌پسند هستید، طراحی سایت از نوع وردپرسی بهترین انتخاب برای شما است.  در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این موضوع به دست می‌آورید.

طراحی سایت خود را وردپرسی یا اختصاصی انجام دهیم؟
طراحی سایت خود را وردپرسی یا اختصاصی انجام دهیم؟

بررسی انواع کسب و کار با وردپرس

اگر کسب و کار شما در دسته کسب و کارهای زیر قرار می‌گیرد، سایت‌های وردپرسی بهترین انتخاب برای شما به‌شمار می‌روند:

  • طراحی انواع سایت شرکتی
  • طراحی انواع سایت فروشگاهی
  • طراحی انواع سایت پزشکی
  • طراحی انواع سایت املاک
  • طراحی انواع سایت گردشگری

بررسی انواع کسب و کار با سایت اختصاصی

از مهمترین مواردی که برای طراحی انواع سایت به صورت اختصاصی مهم هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی انواع سایت صرافی
  • طراحی انواع سایت بیمه
  • طراحی انواع سایت خدمات و کاریابی

لزوم مشورت با متخصصان با تجربه برای طراحی سایت از نوع وردپرسی و یا اختصاصی

بسیار پزشکان، مهندسان، فروشندگان و… تخصصی در زمینه طراحی انواع سایت ندارند. همچنین، تنها خود سایت نیست؛ تازه بعد از طراحی بسیاری از موارد دیگر مانند سئو و… نیز شروع می‌شوند.

تصور نکنید که این مراحل به یکدیگر وابسته نیستند!! هرکدام از این مراحل اشتباه پیش بروند روی بقیه مراحل نیز تاثیر می‌گذارند. به همین دلیل، کمک گرفتن از افراد با تجربه و متخصص اهمیت بسیار زیادی دارد.

انتخاب و طراحی انواع سایت اختصاصی و یا وردپرسی به نظر طراحان و کارشناسان نیز بسیار بستگی دارد. در حقیقت، حتماً در این زمینه باید با افراد تجربه مشورت کنید.

یکی از شرکت‌های معتبر با سال‍‌ها تجربه و متخصصان زبده و با تجربه، شرکت نایس کدرز است. متخصصان این شرکت با دقت در جلسات مشاوره آنلاین و یا حضوری به صحبت‌های شما گوش داده و سپس با توجه به نظرات و سلیقه شما، ابتدا نوع سایت موردنیاز را به شما پیشنهاد داده و در نهایت پس از موافقت شما طراحی را انجام می‌دهند. در حقیقت، کارشناسان، مناسب‌ترین گزینه را با توجه به سودآوری شما در آینده انتخاب می‌کنند.

همچنین، اگر بودجه کمی دارید، در این مورد نیز با مشاوران مشورت کنید تا با توجه به بودجه شما بهترین طراحی را برای شما انجام دهند.

طراحی وب سایت
طراحی وب سایت

جمع بندی

طراحی سایت از مهمترین کارهایی است که به شما کمک می‌کند تا درآمدتان را چندین برابر کنید.

از انواع سایت می‌توان به سایت وردپرسی و اختصاصی اشاره کرد. هرکدام از این سایت ویژگی‌های منحصر به خود را داشته و برای کسب و کارهای خاصی مناسب است.

به‌عنوان مثال، سایت وردپرسی برای محصولات فروشگاهی یک انتخاب ایده‌آل به‌شمار می‌رود. همچنین سایت‌های اختصاصی برای خدماتی مانند بیمه، صرافی و سایت‌های کاریابی یک انتخاب عالی محسوب می‌شوند.

همچنین، هزینه طراحی سایت‌های وردپرسی نسبت به اختصاصی بسیار کمتر است. اما سایت‌های اختصاصی کدنویسی شده و می‌توان طراحی‌های اختصاصی‌تری را با استفاده از آن انجام داد.

در نهایت قبل از طراحی هر نوع از سایت باید با افراد متخصص و با تجربه تیم نایس کدرز مشورت کنید تا بیشترین سود و درآمد را از سایت خود به دست آورید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای