شام مدرسه قدیمی که باید برگردند · هوس های فصلی


رابیایید به ماشین زمان در زمان شام بپریم. این غذاها دوستان و خانواده را به سمت میز شام دویدند. زمان بازگرداندن آنها فرا رسیده است! شرم آور است اگر دستور العمل های قدیمی خانواده محبوب در تاریخ گم شوند.

به علاوه، اینها خوشمزه هستند!

استیک مرغ سرخ شده

استیک سرخ شده و سس سفید با پوره سیب زمینی در یک بشقاب ماکرو افقی
اعتبار عکس: عکس های سپرده

این مزه جنوب آمریکا در دهان شماست! گوشت را نازک، کوبیده و سرخ می‌کنیم (انگار برای اینکه این غذا را شگفت‌انگیز کنیم به کربوهیدرات‌ها و چربی‌های بیشتری نیاز داریم) روی آن را با سس سرو کنید.

میت لوف

میت لوفمیت لوف
اعتبار تصویر: Shutterstock.

نان گوشت از روی ناچاری و با استفاده از گوشت در دست، برخی ادویه‌ها و خرده‌های نان بیات متولد شد. سزاوار بازگشت است. بزرگترین تصمیم شما این است که آیا باید روی آن را با سس کچاپ یا سس قهوه ای پر کنید. بین خود بحث کنید

سوپ پنیر و گوجه کبابی

پنیر کبابیپنیر کبابی
اعتبار عکس: عکس های سپرده

زیبایی این جفت کلاسیک این است که می‌توانید از آن لذت ببرید، همانطور که مادر آن را درست می‌کرد یا به آن یک چرخش مدرن و بزرگ‌تر بدهید. نان سفید کبابی و یک تکه پنیر فرآوری شده (هر تکه با بسته بندی پلاستیکی مخصوص به خود) با یک قوطی سوپ جفت شد.

اگر نوستالژی به تنهایی ذائقه‌تان را برآورده نمی‌کند، می‌توانید نان آرتیسن، ترکیبی از پنیرهای نرم و سفت را با بیسکوی گوجه‌فرنگی کنار بگذارید.

پای نان ذرت مرغ

پای نان ذرت مرغپای نان ذرت مرغ
اعتبار عکس: Shutterstock

با پای قابلمه مرغ (که در این لیست نیز جایگاهی دارد) اشتباه گرفته شود. پای نان ذرت مرغ گرما را با شیرینی نان ذرت و مقدار زیادی پنیر آب شده به ارمغان می آورد. Jalapenos طعم دهنده اصلی تند بود. امروز، ما به انواع بسیاری از فلفل ها دسترسی داریم… پای نان ذرت مرغ فلفل شبح، کسی هست؟

شپردز پای

پای چوپانپای چوپان
اعتبار عکس: عکس های سپرده

اگر گوشت، سبزیجات و پوره سیب زمینی بچه دار می شد. گوشت گاو یا بره مخلوط شده با نخود فرنگی و هویج، بستری مانند سس برای پوره سیب زمینی کرکی ایجاد می کند. این ظرف از آن سوی حوضچه که در آن هوای بریتانیا به باد، سرد و دلگیر می‌آید، قرار است به دنده‌های شما بچسبد.

گوشت قلقلی سویدی

کوفته سوئدی با پوره سیب زمینی، سس و لینگون بری در بشقاب سیاه.  نمای جانبی، روی تخته سنگ.کوفته سوئدی با پوره سیب زمینی، سس و لینگون بری در بشقاب سیاه.  نمای جانبی، روی تخته سنگ.
اعتبار عکس: عکس های سپرده

کوفته ها بدون توجه به سس عالی هستند، اما چیز خاصی در مورد سس خامه ای روی کوفته سوئدی وجود دارد. (اگر به سوئدی بروید و آنها را با مربای لینگون بری سرو کنید، اعتبار اضافی دارید.) با تشکر از IKEA، شما مجبور نیستید بیش از یک اجاق گاز داغ را برده باشید. فقط برای نسخه منجمد آنها وارد فروشگاه محبوب شوید. آن‌ها امروز تقریباً طرفدارانی به دست آورده‌اند، اما آیا می‌دانستید کوفته‌های سوئدی IKEA از دهه 80 وجود داشته است؟

گوشت گاو ذرت و کلم

گوشت گاو ذرت و کلمگوشت گاو ذرت و کلم
اعتبار عکس: عکس های سپرده

این غذا همراه با مهاجران ایرلندی وارد سواحل آمریکا شد. (در اینجا از ایرلندی ها سپاسگزارم) این به وعده غذایی رسمی روز سنت پاتریک در آمریکا تبدیل شده است – در صورت تمایل همراه با ویسکی ایرلندی و آبجو سبز.

این غذا در تمام طول سال بر روی میزهای شام در ایرلند ظاهر می شود و در هر زمانی از سال که به یک شام کم هزینه، دلچسب و رضایت بخش نیاز دارید، شایسته است در لیست شما قرار گیرد.

جگر و پیاز

جگر مرغ و پیاز سرخ شده در تابهجگر مرغ و پیاز سرخ شده در تابه
اعتبار عکس: عکس های سپرده

این غذا در یکی از دو گروه قرار می گیرد: دوست داشتن یا متنفر بودن، و هیچ چیزی در این بین وجود ندارد.

به احتمال زیاد به دلیل فواید سلامتی آن به شما ارائه شده است. جگر حیوانی منبع واقعاً غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. این روزها، سطوح بالای چربی و کلسترول آن را به انتخابی کمتر محبوب تبدیل کرده است. و بزرگ شدن با جگر بیش از حد پخته که تقریباً به قوام چرم کفش بود. وقتی پیازها تا حد کمال شیرین کبابی می شوند و جگر فوق العاده لطیف است، بسیاری هنوز این بازگشت را دوست دارند.

بیف استروگانف

گوشت گاو بدون گلوتن استروگانفگوشت گاو بدون گلوتن استروگانف
اعتبار عکس: کارن کلی

این غذای اصالتا روسی در اوایل دهه 1900 به چین منتقل شد (به لطف مهاجرت روس ها در طول جنگ داخلی). سرانجام در دهه 50 به آمریکا راه یافت. و به عنوان غذای مورد علاقه در زمان شام ماند.

این غذای گوشت و قارچ که روی نودل های تخم مرغی پهن و زیر یک سس خامه ای سرو می شود، در هر کتاب دستور غذا وجود دارد!

پای قابلمه ای مرغ

پای قابلمه مرغ با سبزیجات از نمای نزدیکپای قابلمه مرغ با سبزیجات از نمای نزدیک
اعتبار عکس: عکس های سپرده

این پوسته است که باعث می شود این غذا تا این حد برجسته شود. سبک و پوسته پوسته و مناسب برای خیساندن در سس مرغ و سبزیجات. در آن زمان، پوسته برای ساختن آن به مهارت های دیوانه وار نیاز داشت. امروز، رفتن به بخش فریزر خواربارفروشی و تهیه پوسته پای و مقداری شیرینی پف دار آسان است.

پنیر فوندو

پنیر فوندو سوئیسیپنیر فوندو سوئیسی
اعتبار عکس: عکس های سپرده

ممکن است فوندو پنیر را به عنوان مرکز گردهمایی های بزرگسالان در دوران کودکی به یاد داشته باشید. هنوز به چرخش شام شما تعلق دارد.

نان، کلم بروکلی، سیب زمینی برشته، سیب یا بیکن خفه شده در پنیر آب شده چه چیزهایی را دوست ندارید؟ بررسی کنید که والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما کدام پنیر را ترجیح می دهند، سپس با پنیرهای مورد علاقه فعلی خود آزمایش کنید.

هیچ یک از موارد موجود در این لیست هیچ جایزه ای را برای انتخاب های فوق العاده سالم دریافت نمی کند. اما، در حد اعتدال، نوستالژی که با مقدار زیادی چربی و کربوهیدرات سرو می شود، سزاوار بازگشت بزرگی است.

کدام یک از این دستور العمل ها به شما انگیزه می دهد که امشب یک غذای قدیمی درست کنید؟


سلام، من کارن کلی هستم، یک مربی بهداشتی معتبر، نویسنده غذا و سفرنامه آزاد، و وبلاگ نویس. در Seasonal Cravings، دستور العمل های خوشمزه و ایده های سرگرم کننده سفر را خواهید یافت.



منبع