بهترین و بدترین میوه های کم کربوهیدرات به گفته یک مربی سلامت · هوس های فصلی


وقتی افراد رژیم کم کربوهیدرات، دیابتی یا کتوژنیک را شروع می کنند، اغلب تصور می کنند که باید با میوه خداحافظی کنند، اما این همیشه درست نیست. اگرچه آنها می توانند کربوهیدرات بالایی داشته باشند، برخی از میوه های کم کربوهیدرات را می توان در حد اعتدال مصرف کرد.

میوه و سبزیجات در بازارمیوه و سبزیجات در بازار

اعتبار عکس: Caio از Pexels via Canva

کدام میوه برای کتو بهترین است؟

به طور کلی، انواع توت ها، خربزه، هلو و طالبی نسبت به سایر میوه ها دارای کربوهیدرات کمتری هستند. اگر مراقب سطح کربوهیدرات خود هستید یا در حال افزایش است رژیم کتو، قسمت های کوچک میوه را انتخاب کنید.

چند عدد توت در سالاد خود بپاشید، یک قسمت کوچک خربزه را همراه خود داشته باشید صبحانه کم کربوهیدرات، یا توت فرنگی را به خود اضافه کنید کیک کتو.

اطلاعات دقیق تر کربوهیدرات و ایده های دستور پخت هر میوه خاص را در زیر بیابید.

کربوهیدرات خالص چیست؟

وجود دارد نظرات متفاوت در مورد اینکه آیا مردم باید به کربوهیدرات کل یا خالص توجه کنند. کل کربوهیدرات ها را روی برچسب تغذیه برای کربوهیدرات ها مشاهده می کنید. آنها شامل هر قسمت از کربوهیدرات هستند. کربوهیدرات خالص کل کربوهیدرات است که مقدار فیبر و الکل قند موجود در غذا کم شده است.

کربوهیدرات خالص تنها بخشی از کربوهیدرات است که توسط بدن شما جذب می شود و به گلوکز هضم می شود و در نتیجه بر سطح قند خون تأثیر می گذارد. اگر یک سیب 20 گرم کربوهیدرات کل و 2 گرم فیبر داشته باشد، 18 گرم کربوهیدرات خالص خواهد داشت.

میوه کم کربوهیدرات چیست؟

میوه کم کربوهیدرات بستگی به این دارد که شما کربوهیدرات کامل یا خالص صحبت می کنید. شاه توت با تنها 6.2 گرم کربوهیدرات خالص در هر فنجان، کمترین کربوهیدرات خالص را دارد. هندوانه با 11.5 گرم در هر فنجان کمترین کربوهیدرات کل را دارد.

میوه های کم کربوهیدرات

بیایید به چند میوه کم کربوهیدرات با اطلاعات دقیق در مورد سطوح کربوهیدرات خاص نگاه کنیم. ما حتی دستور العمل های کتو و کم کربوهیدرات را نیز ارائه خواهیم کرد میوه های مورد علاقه!

تمشک ها

اگرچه توت سیاه کوچک است، اما در هر لقمه، طعم شیرین و خوش طعمی دارد. توت ها به دلیل محتوای آنتی اکسیدان و فیبر بالایی که دارند شناخته می شوند. توت سیاه نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که توت سیاه نسبت به سایر میوه ها دارای سطوح قند کمتر و محتوای فیبر بالاتری است، سطح کربوهیدرات خالص آن کمتر است و تاثیر گلیسمی آن بر قند خون را کاهش می دهد. این توت های تیره و غنی برای میان وعده یا مربا، تارت، کرامبل و سالاد عالی هستند.

چه تعداد کربوهیدرات در شاه توت وجود دارد؟

یک پیمانه توت سیاه حدود 13.8 گرم کربوهیدرات کل، 7.6 گرم فیبر و 6.2 گرم کربوهیدرات خالص دارد.

دستور العمل های بلک بری کم کربوهیدرات

اگر مراقب سطح کربوهیدرات خود باشید، همچنان می توانید از غذاهای شیرین لذت ببرید! این مشروب تمشک فقط حاوی 4 گرم کربوهیدرات خالص است و اینها مافین شاه توت فقط 5 گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده داشته باشید.

تمشک

تمشک ترش، تند و قند کمتری دارد و به همین دلیل یکی از بهترین میوه های کم کربوهیدرات موجود است. این توت های قرمز با گلیسمی پایین با مواد شیمیایی گیاهی مفید، ویتامین C و فیبر، علاوه بر داشتن کربوهیدرات خالص کمتر، برای شما مفید هستند. تمشک ارزش غذایی زیادی به هر صبحانه، سالاد یا دسر اضافه می کند.

چه تعداد کربوهیدرات در تمشک وجود دارد؟

یک فنجان تمشک حدود 14.6 گرم کربوهیدرات کل، 8 گرم فیبر و 6.6 گرم کربوهیدرات خالص دارد.

دستور العمل های تمشک کم کربوهیدرات

با اینها به صبحانه خود هیجان بیافزایید اسکون تمشک; فقط 5 گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده! لازم نیست دسر را با این کتوها کنار بگذارید میله چیزکیک تمشک حاوی تنها 3.7 گرم کربوهیدرات خالص در هر بار.

هندوانه

قرار گرفتن در فهرست میوه‌های کم کربوهیدرات در فصل تابستان یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها است: هندوانه! همه ما می دانیم که این میوه آبدار دارای محتوای آب بالایی است که به آرایش درشت مغذی های آن کمک می کند. تمام این آب اضافی باعث کاهش محتوای کربوهیدرات می شود. همچنین دارای مواد مغذی مفیدی مانند ویتامین A و ویتامین C است.

چه تعداد کربوهیدرات در هندوانه وجود دارد؟

یک فنجان هندوانه حدود 11.5 گرم کربوهیدرات کل، 0.6 گرم فیبر و 10.9 گرم کربوهیدرات خالص دارد.

دستور العمل هندوانه کم کربوهیدرات

این استیک دامن کبابی با سالسا هندوانه در هر وعده فقط 3 گرم کربوهیدرات دارد. تنها با 8 گرم کربوهیدرات، این سالاد هندوانه روگولا با فتا یک ناهار عالی خواهد بود.

توت فرنگی

توت فرنگی یکی از محبوب ترین میوه ها در ایالات متحده است. بر اساس دانشگاه ایلینوی، آمریکایی ها سالانه 3.4 پوند توت فرنگی می خورند!

این میوه قرمز یاقوتی به تنهایی یا در مربا، بستنی، ماست، کیک یا حتی سالاد خوشمزه است. توت فرنگی نه تنها یکی از میوه های کم کربوهیدرات است، بلکه کم کالری و سرشار از مواد مغذی مفید است.

چه تعداد کربوهیدرات در توت فرنگی وجود دارد؟

یک پیمانه توت فرنگی حدود 12 گرم کربوهیدرات کل، 2 گرم فیبر و 10 گرم کربوهیدرات خالص دارد.

دستور العمل های توت فرنگی کم کربوهیدرات

این بدون پخت تارت میوه حاوی توت فرنگی تازه فقط ۷ گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده دارد. اگر مشتاق یک مربای خانگی سریع و بدون شکر هستید، این مربای توت فرنگی دانه چیا فقط 2 گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده دارد.

طالبی

طالبی با رنگ پررنگ نارنجی، یک برانچ مورد علاقه و سرشار از طعم است. این خربزه سالم حاوی فیبر، پتاسیم و ویتامین C برای حمایت از سلامت قلب و ایمنی طالبی در سالاد میوه یا فقط به صورت مکعب یا برش خوشمزه است.

چند کربوهیدرات در طالبی وجود دارد؟

یک فنجان طالبی حدود 13 گرم کربوهیدرات کل، 1.4 گرم فیبر و 11.6 گرم کربوهیدرات خالص دارد.

دستور العمل های طالبی کم کربوهیدرات

این سالاد طالبی و بوراتا حاوی 13 گرم کربوهیدرات خالص است، در حالی که اینها بستنی طالبی فقط 4 گرم کربوهیدرات دارند

هلو

هلو که به عنوان میوه شماره یک گرجستان شناخته می شود، در فهرست میوه های کم کربوهیدرات قرار دارد. این میوه های آبدار در طول ماه های تابستان در فصل هستند و آنها را به میان وعده های عالی یا افزودنی عالی برای قرار دادن بر روی گریل و افزودن به سالاد تبدیل می کند. پوست هلو مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است که به هضم غذا کمک می کند و قند خون را پشتیبانی می کند.

چند کربوهیدرات در هلو وجود دارد؟

یک هلو متوسط ​​حدود 14.3 گرم کربوهیدرات کل، 2.25 گرم فیبر و 12 گرم کربوهیدرات خالص دارد.

دستور العمل هلو کم کربوهیدرات

اگر از طرفداران گرما هستید، این را دوست خواهید داشت هلو هابانرو سالسا با تنها 2 گرم کربوهیدرات در هر وعده. این وینگرت هلو تنها با 3 گرم کربوهیدرات، طعم شیرین جدیدی به سالادهای مورد علاقه شما می بخشد.

خربزه عسلک

بیشتر مردم عسل را به عنوان یک ماده آماده در سالاد میوه می شناسند. طعم شیرین و ملایم خربزه عسلی، بافت های مختلف میوه های دیگر را متعادل می کند. این خربزه سبز روشن همچنین در سالاد، سالسا یا کباب مرزه عالی عمل می کند!

چند کربوهیدرات در خربزه عسلی وجود دارد؟

یک فنجان عسل دارای حدود 15.5 گرم کربوهیدرات کل، 1.3 گرم فیبر و 14.2 گرم کربوهیدرات خالص است.

دستور العمل های خربزه عسلک کم کربوهیدرات

این سالاد فتا عسلک خیار فقط 11 گرم کربوهیدرات دارد. این یک طرف خوشمزه و خوش طعم برای یک شام استیک یا مرغ است. این گزپاچو خربزه آووکادو دارای طعم هالاپینو، نعناع و خیار برای یک سوپ تازه، خنک و کم کربوهیدرات است.

میوه های پر کربوهیدرات

موز

موز به دلیل طعم شیرین و مقرون به صرفه بودن یک غذای بسیار محبوب است. اگرچه موز سرشار از پتاسیم است و مصرف آن در سفر آسان است، اما موز یکی از میوه های پر کربوهیدرات است و باید در رژیم کتو یا کم کربوهیدرات از مصرف آن اجتناب کرد.

چند کربوهیدرات در یک موز وجود دارد؟

یک موز متوسط ​​حاوی حدود 22.1 گرم کربوهیدرات کل، 1.8 گرم فیبر و 20.3 گرم کربوهیدرات خالص است.

سیب

آنها می گویند یک سیب در روز به دلیل محتوای بالای ویتامین C و فیبر، پزشک را دور نگه می دارد. با این حال، اگر می خواهید مصرف کربوهیدرات روزانه خود را کاهش دهید، یک سیب در روز ممکن است برای شما مناسب نباشد، زیرا میوه ای با کربوهیدرات بسیار بالا است.

چند کربوهیدرات در سیب وجود دارد؟

یک سیب فوجی متوسط ​​حاوی حدود 24 گرم کربوهیدرات کل، 3.5 گرم فیبر و 20.5 گرم کربوهیدرات خالص است.

انبه

انبه یک میوه گرمسیری شیرین است که گاهی اوقات به سختی می توان آن را در خارج از مناطق آب و هوایی گرم مانند آسیای جنوب شرقی یا آمریکای مرکزی یافت. هنگامی که انبه رسیده است، گوشت زرد یا نارنجی شیرینی دارد که متأسفانه سرشار از کربوهیدرات است.

چند کربوهیدرات در یک انبه وجود دارد؟

یک فنجان انبه حاوی حدود 24.7 گرم کربوهیدرات کل، 2.6 گرم فیبر و 22.1 گرم کربوهیدرات خالص است.

آناناس

رنگ زرد روشن و عطر و طعم شیرین و آبدار آناناس دلیلی است که این میوه گرمسیری مورد توجه است. در مورد کربوهیدرات ها، شیرینی طبیعی معمولاً با محتوای کربوهیدرات بیشتری همراه است و آناناس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

چه تعداد کربوهیدرات در آناناس وجود دارد؟

یک فنجان تکه های آناناس حاوی حدود 21.6 گرم کربوهیدرات کل، 2.3 گرم فیبر و 19.3 گرم کربوهیدرات خالص است.

بررسی میوه های پر کربوهیدرات و کم کربوهیدرات

ما میوه‌های محبوب مختلف و سطوح کربوهیدرات آنها را برای یافتن میوه‌های کم کربوهیدرات بررسی کرده‌ایم تا کسانی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند، بتوانند غذای مناسبی را انتخاب کنند.

هندوانه، شاه توت، تمشک، توت فرنگی، طالبی، خربزه عسلک و هلو در صدر فهرست میوه های کم کربوهیدرات قرار داشتند. میوه هایی که بیشترین کربوهیدرات را دارند عبارتند از: موز، آناناس، سیب و انبه.

چه دیابتی باشید، چه کتو، یا صرفاً از رژیم غذایی پر کربوهیدرات اجتناب می کنید، این لیست شما را با دانش سطح کربوهیدرات، فواید سلامتی و دستور العمل هایی مجهز کرده است تا به شما کمک کند با خیال راحت از میوه ها لذت ببرید بدون اینکه رژیم غذایی خود را به خطر بیندازید.

این مقاله در ابتدا در ظاهر شد ثروت گیک ها.


سلام، من کارن کلی هستم، یک مربی بهداشتی معتبر، نویسنده غذا و سفرنامه آزاد، و وبلاگ نویس. در Seasonal Cravings، دستور العمل های خوشمزه و ایده های سرگرم کننده سفر را خواهید یافت.



منبع