تفاوت ها و اشتراکات اصلی آب استخوان و آب گوشت


درباره آب استخوان و آب گوشت چه باید بدانید؟

آبگوشت استخوان در سال های اخیر به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد، بازگشت بزرگی داشته است. از کمک به روند بهبودی روده نشتی گرفته تا کمک به مبارزه با عفونت ها، آب استخوان ممکن است همان چیزی باشد که باید به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

در همین حال، گوشت خانگی فواید سلامتی متعددی را نیز ارائه می‌کند و شرکت‌کنندگان در رژیم غذایی مقدماتی GAPS آن را با هر وعده غذایی در تمام شش مرحله مصرف می‌کنند. با وجود اینکه هر دو برای بدن مفید هستند، بسیاری از مردم آب استخوان را با آب گوشت اشتباه می گیرند.

تفاوت این دو چیست؟
مونیکا کورادو، مربی آشپزی GAPS، در کتاب «کتاب آشپزی روده خود را شفا دهید: دستور العمل‌های غذایی غلیظ برای سلامت روده با استفاده از رژیم غذایی GAPS» تفاوت‌های بین آب گوشت و آبگوشت استخوان را فاش می‌کند. تهیه آب گوشت برای رژیم غذایی مقدماتی GAPS برای اکثر مردم آسان و ارزان است. در کتاب آشپزی، او توضیح داد که آب گوشت از پختن تکه‌های گوشتی که هنوز محل اتصال آن‌ها در یک قابلمه بزرگ آب وجود دارد، درست می‌شود.

هم ذخایر گوشت و هم آب استخوان غذاهای شفابخش هستند.»

شما می توانید از بین انواع مختلفی از گوشت، از ساق پا یا ران بوقلمون، گوشت گاو یا گوشت گوسفند یا مرغ کامل انتخاب کنید. برای مرغ، آب گوشت را به مدت یک ساعت و نیم تا سه ساعت می‌پزید، در حالی که گوشت گاو، بره یا گاومیش کوهی را نباید بیش از شش ساعت بپزید.

در ضمن، از استخوان هایی که هنوز کمی گوشت روی آن است، آب استخوان درست می کنید. شما این آبگوشت ها را برای مدت طولانی تری نسبت به آب گوشت می پزید – بین 6 تا 24 ساعت – و شرکت کنندگان در رژیم غذایی مقدماتی GAPS فقط باید این آبگوشت ها را پس از تکمیل شش مرحله و پیروی از GAPS کامل به رژیم غذایی خود معرفی کنند.

مهم است که توجه داشته باشید که نباید از سوپ های موجود در بازار یا مکعب های شمش استفاده کنید، زیرا این ها به شدت فرآوری شده هستند و به اندازه آبگوشت ها یا آبگوشت های خانگی مواد مغذی را ارائه نمی دهند.

چه وجه مشترکی با هم دارند؟
طبق کتاب آشپزی رژیم غذایی GAPS، هم ذخایر گوشت و هم آب استخوان غذاهای شفابخش هستند. هم آب استخوان و هم ذخایر گوشت فواید تسکین دهنده ای برای التهاب روده یا پوشش روده دارند. قرن‌هاست که آنها به فرآیند هضم کمک می‌کنند، اما اخیراً دوباره به جامعه سلامت معرفی شده است.

ژلاتین موجود در مفاصل و بند انگشتان استخوان ها یکی از برجسته ترین “غذاهای فوق العاده” برای ترمیم روده نشتی است. برای محافظت و ترمیم پوشش داخلی دستگاه گوارش و بازسازی سلول های آسیب دیده عمل می کند. این ژلاتین همچنین به جذب مواد مغذی کلیدی کمک می کند، در حالی که مغز استخوان ها و بافت های همبند را تقویت می کند. خواص درمانی اضافی شامل حمایت از سیستم ایمنی سالم، کاهش تحریک ناشی از عدم تحمل غذایی و ارتقاء رشد مفاصل، مو، پوست و رباط‌های سالم است.

برای یادگیری نحوه تهیه آبگوشت، DVD رسمی GAPS را خریداری کنید، که شامل نکاتی برای هر یک از شش مرحله رژیم غذایی مقدماتی GAPS است. برای اطلاعات بیشتر در مورد رژیم غذایی GAPS و نحوه شروع، می توانید با یک پزشک خبره GAPS مشورت کنید و امروز از وب سایت ما دیدن کنید!