تجارب خانوادگی کودکان مبتلا به اوتیسم و ​​مشکلات گوارشی


ذکر این نکته ضروری است که علائم گوارشی معمولاً با علائم رفتاری همراه است که می تواند شامل موارد زیر باشد:

ترجیحات غذایی قوی، حساسیت ها یا آلرژی ها

من بسیاری از کودکان را دیده‌ام که به دلیل عوامل زمینه‌ای مانند حساسیت‌ها، دیس‌بیوز روده یا واکنش‌های مواد افیونی، غذاها را خودشان انتخاب می‌کنند. همچنین، ناراحتی دستگاه گوارش به دلیل غذاهایی که مشکل ساز هستند، می تواند منجر به عدم تمایل کودک به غذا خوردن به طور کلی شود.

مشکلات توالت مانند تاخیر در آموزش لگن، انکوپرزیس (کثیف شدن لباس) و خیس کردن تخت

این چالش های توالت می تواند به دلیل مشکلات گوارشی و/یا دلایل بیوشیمیایی باشد که برخی غذاها می توانند بر آن تأثیر بگذارند.

رفتار پرخاشگرانه، تحریک‌پذیر، بیرونی‌ساز و آسیب‌رسان به خود

به دلیل ارتباط مغز و روده / میکروبیوم، شرایط گوارشی می تواند باعث رفتارهای منفی شود. علاوه بر این، برخی غذاها یا ترکیبات غذایی می توانند رفتارهایی مانند پرخاشگری یا خودآزاری را تحریک یا تشدید کنند. مقصرهای رایج در اینجا می توانند از افزودنی های غذایی، رنگ ها، گلوتن، اگزالات، هیستامین، فنل ها و سالیسیلات ها باشند.

اضطراب و مشکلات خلقی و سایر شرایط روانی یا جسمی همزمان

مانند پرخاشگری و چالش های رفتاری، مشکلات گوارشی نیز می تواند باعث ایجاد و تشدید اضطراب و مشکلات خلقی شود. بهبود سلامت روده، با پرهیز از غذاهای التهاب زا و افزودن غذاهای مفید، می تواند به خلق و خو کمک کند. تحقیقات فزاینده‌ای در مورد واکنش‌های غذایی وجود دارد که به مسائل مربوط به سلامت روان از جمله اضطراب، اختلالات خلقی، افسردگی و غیره کمک می‌کنند. مجدداً، افزودنی‌ها و رنگ‌های غذایی می‌توانند محرک‌ها باشند، همچنین مشکلات قند خون، غذا خوردن بدخیم که منجر به کمبود مواد مغذی می‌شود. ، حتی ترکیب میکروبیوم (که به شدت تحت تأثیر رژیم غذایی است) می تواند به مشکلات اضطراب و خلق و خوی کمک کند.

رژیم های درمانی می تواند کمک کننده باشد

وقتی چیزی در دستگاه گوارش می‌گذرد، اثرات پایین‌دستی روی کل بدن دارد! خبر خوب این است که غذایی که کودک شما می خورد می تواند نقش مهمی در همه این ها داشته باشد.

انتخاب رژیم درمانی مناسب می تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند. افزودن غذاهایی که به باکتری های مفید، کاهش التهاب و تغذیه بدن و مغز کمک می کند، می تواند بهبود قابل توجهی داشته باشد. و پرهیز از غذاهایی که قابل تحمل نیستند، ایجاد التهاب، محرک رفتارها و تأثیر منفی بر روده می کنند نیز مهم است.

فرزند شما منحصر به فرد است و نیازهای تغذیه ای او نیز منحصر به فرد است. شخصی سازی رژیم درمانی و انتخاب های تغذیه برای فرزند و خانواده شما واقعا می تواند کمک کننده باشد. من می دانم زیرا آن را دست اول با مشتریانم و خانواده هایی که با آنها کار می کنم دیده ام.