چگونه در مورد غذا صحبت می کنیم – من نمی توانم آن را بخورم در مقابل من ترجیح می دهم آن را نخورم


زن در حال خواندن برچسب تغذیه در سوپرمارکت

«کلمات مهم هستند. و کلماتی که بیشترین اهمیت را دارند همان کلماتی هستند که به خود می گویید.”
~ دیوید تیلور کلاوس


قدرت صحبت با خود

با بیماری خودایمنی، بسیاری از ما رژیم های درمانی را برای کاهش التهاب و داشتن زندگی سالم تر انتخاب می کنیم. وقتی برای اولین بار این تغییر را ایجاد می کنیم، روی غذاهایی که دیگر نمی خوریم بسیار تمرکز می کنیم، و معمولاً وقتی آن غذاها ارائه می شود، می گوییم “من نمی توانم آن را بخورم”. آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که: مراقب حرف هایی که می زنی باشید چون بدنتان گوش می دهد؟ درسته! و قلب و ذهن ما نیز گوش می دهد. کلمات مهم هستند – چه با صدای بلند بگوییم چه در افکارمان – و تفاوت زیادی بین عبارت “من نمی توانم” و “من انتخاب می کنم” وجود دارد. یکی منفی و یکی مثبت. این ممکن است یک چیز کوچک به نظر برسد، اما در واقع می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

آگهی: راهنمای ساده پروتکل خودایمنی Paleo - اکنون بخرید

من نمی توانم آن را بخورم

وقتی می گوییم کاری را نمی توانیم انجام دهیم، زبان محدودیت است. هیچ کس دوست ندارد به او گفته شود چه کاری انجام دهد – حتی توسط خودمان. احتمال بیشتری وجود دارد که احساس کنیم در دام، ناتوانی، رنجش و سرکشی هستیم. اینها احساساتی نیستند که از تغییرات طولانی مدت رژیم غذایی حمایت کنند. درعوض، افراد ممکن است وارد یک چرخه محدود/پرخوری شوند، یا به طور کلی ایده یک رژیم درمانی شفابخش را کنار بگذارند. اگر تغییرات رژیم غذایی را با موفقیت حفظ کنید، رژیم درمانی شما ممکن است به جای یک هدیه مانند یک بار احساس شود. هیچ شادی یا انعطافی در طرز فکر «نتوانم» وجود ندارد.

من انتخاب می کنم که آن را نخورم

در مقابل، انتخاب زبان توانمندسازی است. اگر این دو عبارت را پشت سر هم در ذهن خود بگویید، متوجه تفاوت بین احساس آنها می شوید؟ من به سه دلیل عاشق زبان انتخابی هستم.

اول از همه، این درست است. ما اینجا همه بزرگسال هستیم ما می توان هر چی میخوایم بخوریم ما ممکن است عواقب منفی را تجربه کنیم – برخی غذاها ممکن است باعث احساس درد، ناراحتی گوارشی، نوسانات خلقی، علائم خودایمنی و غیره شوند. . این اقلیت کوچکی هستند که مایل به تغییر رژیم غذایی هستند و شما یکی از آن اقلیت هستید. به خودت اعتبار بده

این دومین دلیلی است که من این عبارت را دوست دارم. این اظهارات کسی است که خود را می شناسد، بدن خود را می شناسد، می داند که چگونه غذا بر بدنش تأثیر می گذارد، و آگاهانه در مورد غذاهایی که می خورند، انتخاب می کند. ارزش جشن گرفتن را دارد! این دانش است که به شما امکان می دهد سالم ترین و کامل ترین زندگی خود را داشته باشید.

آخرین دلیلی که من این عبارت را دوست دارم این است که دارای انعطاف پذیری است. ما در شرایط مختلف می توانیم انتخاب های مختلفی داشته باشیم. برای مثال، ممکن است یاد بگیرید که وقتی در تعطیلات آرام هستید، برخی از غذاهایی را که تحت استرس به خوبی تحمل نمی کنید، تحمل می کنید. ممکن است غذاهای دیگری نیز وجود داشته باشند که گاهی اوقات احساس خوبی داشته باشند، اما اگر هر روز آنها را انتخاب کنید، علائم ایجاد می کنند. همچنین ممکن است غذاهایی وجود داشته باشد که شما آنقدر دوست دارید که هر چند وقت یکبار آنها را بخورید، حتی اگر علائمی ایجاد کنند، زیرا می دانید چگونه پس از آن بهبود پیدا کنید. و در آخر، ممکن است غذاهایی وجود داشته باشد که هرگز نخورید، زیرا ارزش درد و التهابی که در پی دارد را ندارد. قدرت انتخاب یک رویکرد متفکرانه و ظریف به یک رژیم درمانی است، رژیمی که بر اساس نیازهای شما شخصی سازی شده و در دراز مدت پایدار است. خوب انتخاب کردن اینجاست!

شما همچنین ممکن است علاقه مند باشید

اعتبار: تصویر بالای صفحه که از iStock خریداری شده است.

آیا شما کتاب های من را دارید؟