قطعنامه ها را کنار بگذارید و روی مراقبت از خود تمرکز کنید


من عاشق سال جدید هستم … خب، به نوعی. بگذار توضیح بدهم.

من عاشق این فرصت در طول سال جدید هستم تا در مورد آنچه می خواهم خلق کنم فکر کنم.

من از “فشار” “قطعنامه سال نو” متنفرم.

خیلی اجباری احساس میشه و اگر من را بشناسید، می دانید که من از احساس اجبار به انجام هر کاری بدم می آید … حتی اگر “قرار است” برای من خوب باشد. 😉

بنابراین، من این بار را چیزی ساخته ام که از آن لذت می برم. به جای فهرستی از تصمیمات اجباری سال نو، من آیین خود را برای سال نو ایجاد کرده ام.

چکار کنم؟

من می آفرینم – درست می کنم.

… و من خودم را پرورش می دهم.

هر سال در طول دوره کریسمس تا سال نو، زمانی که آرام و آرام است، چند هفته وقت می گذارم و آن را برای خودم برنامه ریزی می کنم. علاوه بر اوقات فراغت زیاد با دخترم و خانواده ام…

مطمئن می شوم که برای خودم زمان می گذارم، معمولاً یک هفته، همه برای خودم.

اما مقدار زمان مهم نیست.

در مورد…

خلاقیت و مراقبت از خود.

من عاشق ایجاد برنامه های جدید، جزوه های جدید، مقالات جدید، ارائه های جدید و وبینارهای جدید هستم…

در حال حاضر مشغول نوشتن هستم کتاب جدید من که در کار است!

من همچنین روی یک رویداد زنده جدید برای بهار کار می کنم – هم برای والدین و هم برای تمرین کنندگان.

اما در این مدت بر خودمراقبتی نیز تمرکز می کنم. تمرکز بر سلامت جسمی و روانی، سلامت عاطفی و روحی خود. همه اینها مراقبت از خود بود. فکر کردن به عادات/روال های جدیدی که می خواهم برای امسال ایجاد کنم… و همین الان.

من متوجه شدم که بعد از 20 سال انتظار برای کاهش سرعت زندگی تا بتوانم از من مراقبت کنم که سرعتش کم نشود! بنابراین من یاد گرفته ام، باید من را در اولویت قرار دهم!

من این زمان را یک تجمل می دانم (که از آن سپاسگزارم) اما در عین حال یک ضرورت است (برای انجام کاری که انجام می دهم).

گاهی احساس گناه میکنم…

… این زمان زیادی را برای خودم می گذارم.

اما یاد گرفتم…

اگر می خواهید کارهای بزرگی در دنیا انجام دهید، به انرژی و نشاط زیادی نیاز دارید، بنابراین باید مراقب خود باشید.

بیایید با آن روبرو شویم، چه برای شفای فرزندتان یا کمک به دیگران، انرژی زیادی می طلبد.

همه ما این احساس را می دانیم،

“قبل از کمک به دیگران ماسک خود را بپوشید” یا

“شما نمی توانید از یک فنجان خالی بریزید.”

درسته.

ما باید انرژی و ظرفیتی برای کمک به دیگران داشته باشیم. وقت گذاشتن برای خودمان باعث می شود ما مادران/انسان های خوبی باشیم نه خودخواهان.

و ما به انرژی و ظرفیت برای ایجاد نیاز داریم.

به جای مراقبت از خود به عنوان یک امر تجملی، آن را یک ضرورت در نظر بگیرید.

فقط شما می توانید شما را اولویت بندی کنید.

قدر هر کاری را که برای خود انجام می دهید بدانید.

هیچ اقدام مراقبت از خود خیلی کوچک نیست.

من فهرست طولانی و رو به رشدی از استراتژی‌های مراقبت از خود دارم که در طول سال‌ها برای کمک به من در مواقعی که زندگی سخت می‌شود، استفاده کرده‌ام و امسال با شما به اشتراک خواهم گذاشت. در حقیقت، مراقبت از خود برای مادر و پدر بخشی از برنامه Nourishing Hope for Healing Kids برای والدین است تا به کودک مبتلا به اوتیسم کمک کنند.

اما مهم نیست که شما والدین هستید یا نه، شخصی یا حرفه ای، مراقبت از خود مهم است.

در اینجا برخی از موارد مورد علاقه فعلی من است که در این هفته استفاده کردم.

نفس کشیدن. روی نفس من و لحظه حال تمرکز کن. این کار کمی نیست. این یکی قدرتمند است. همیشه در دسترس شما خواهد بود. و برای کسانی که می خواهند آن را به سطح بعدی برسانند، دوست و همکار من Ari Whitten یک وبینار رایگان در مورد استفاده از نفس شما برای افزایش انرژی و کاهش اضطراب دارد، من به شدت توصیه می کنم آن را بررسی کنید.

آب بنوشید. من 2 تا از این بطری های آب شیشه ای 32 اونسی خریدم که اول روز پر می کنم. به من یادآوری شده است که آن را بنوشم، و من به خوبی درک می کنم که چقدر آب در روز مصرف کرده ام. من عاشق برش جملات یا تصاویر زیبای وینیل با استفاده از دستگاه کریکاتم هستم. ظاهراً داشتن برچسب‌های جالب روی بطری آب بسیار خشمگین است (یا دخترم روبی به من می‌گوید).

یه چیز سالم بخور به عنوان یک متخصص تغذیه، تغذیه از خودم بخش مهمی از مراقبت از خود است. من روی افزایش ارزش غذایی هر وعده غذایی تمرکز می کنم. این هفته آجیل برزیلی را به عنوان یک میان وعده برای سلنیوم اضافی در فصل سرماخوردگی/آنفولانزا اضافه کردم (همانطور که تری هیرنینگ، دوست و همکارم روز گذشته به من یادآوری کرد). هر چیزی را که برای شما مغذی است انتخاب کنید. گاهی برای من یک سوپ است و گاهی یک کاسه سبزی. انتخاب های زیادی وجود دارد که می توانید هر روز انجام دهید.

نقاشی آبرنگ اثر جولی

رنگ آمیزی. نقاشی آبرنگ را شروع کردم. من به سمت اضطراب گرایش دارم، بنابراین چند سال پیش رنگ آمیزی را شروع کردم. من فقط تصمیم گرفتم رنگ آمیزی را با رنگ های آبرنگ امتحان کنم. من عاشق حس قلم مو هستم. مانند رنگ آمیزی مراقبه است و سهولت بیشتری در ضربات قلم مو وجود دارد. تلاش های خلاقانه ذهن من را پاک می کند تا بتوانم خلق کنم. این یک تمرین مراقبه، یک تمرین ذهن آگاهی است.

رقصیدن یا غلت زدن. من دوست دارم یک فعالیت متمرکز بر بدن را به روز خود اضافه کنم. از آنجایی که بیوشیمی تغذیه بسیار مغزی است و به من کمک می کند تعادل بیشتری داشته باشم، من را از ذهنم دور می کند. من عاشق “poi” نوعی رقص آتش هستم (که می توان بدون آتش انجام داد). اما اخیراً من فقط در حال رقصیدن یا حتی غلت زدن روی یک غلتک فوم بودم. معلم پوی من، ایزا آیزاکس این یکی را به من یاد داد… هر روز هر تمرین متمرکز بر بدن را انجام دهم.

گل بخر من عاشق چیزهای زیبا هستم. آنها مرا خوشحال میکنند. مراقبت از خود شامل قرار گرفتن در معرض زیبایی است. من سه گیاه خریدم و باید بخندم زیرا مورد علاقه من گیاهی است که در حمام من است. هر بار که آنجا هستم، کمی شادی به من دست می دهد. هاها

آیا فعالیت های خودمراقبتی دارید که انجام می دهید؟

فهرستی از راه هایی که می توانید خودتان را تغذیه کنید تهیه کنید. به این لیست اضافه کنید و از آن برای یادآوری کارهایی که می توانید در زمانی که نیاز به مراقبت از خود دارید انجام دهید، استفاده کنید.

امیدوارم فرصتی برای ایجاد فهرستی از تلاش‌های خلاقانه‌ای که می‌خواهید انجام دهید یا همین الان شروع کنید، داشته باشید.

و آنها را در وبلاگ ما به اشتراک بگذارید.