فواید تغذیه آگاهانه و نحوه انجام آن · هوس های فصلی


خوردن آگاهانه یک عمل باستانی است که شامل ایجاد تجربیات عمدی و آگاهی حسی از غذا است. خوردن آگاهانه شما را تشویق می کند تا سرعت خود را کاهش دهید و آگاهانه و هدفمند در مورد انتخاب مواد تشکیل دهنده و آماده سازی وعده های غذایی خود تصمیم گیری کنید. فواید غذا خوردن آگاهانه را کشف کنید و در اینجا بیاموزید که چگونه می توانید هوشیارتر شوید.

پرتره زن جوان زیبا در حال خوردن سالاد در حالی که در کافه ناهار می خوردپرتره زن جوان زیبا در حال خوردن سالاد در حالی که در کافه ناهار می خورد

اعتبار عکس: عکس های سپرده

فواید تغذیه آگاهانه

رابطه سالم تر با غذا

خوردن آگاهانه رابطه سالم تر با غذا را تشویق می کند. این به افراد اجازه می‌دهد بر اساس نشانه‌های فیزیکی مانند گرسنگی و سیری غذا بخورند نه بر اساس محرک‌های احساسی، که می‌تواند منجر به پرخوری و چاقی شود. با درک انگیزه های خود برای خوردن، می توانید انتخاب های سالم تری در مورد اینکه چه و چه زمانی بخورید، داشته باشید.

بهبود هضم

آهسته و با توجه غذا خوردن می تواند هضم غذا را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا مغز ثبت کند که معده پر است. خوردن آگاهانه به مغز اجازه می دهد تا به معده شما برسد، که می تواند از پرخوری جلوگیری کند و استرس را بر سیستم گوارش شما کاهش دهد.

مدیریت بهتر وزن

یکی از مزایای کلیدی تغذیه آگاهانه، مدیریت بهتر وزن است. خوردن آگاهانه به طور طبیعی منجر به کاهش مصرف کالری می شود زیرا به نشانه های گرسنگی و سیری خود توجه می کنید و برای مزه کردن هر لقمه وقت می گذارید. این می تواند به شما در حفظ وزن سالم یا کاهش وزن کمک کند و می تواند یک استراتژی کاهش وزن پایدارتر و لذت بخش تر از رژیم های غذایی محدود باشد.

کاهش استرس

خوردن آگاهانه همچنین می تواند استرس و اضطراب مربوط به غذا را کاهش دهد. بسیاری از افراد در مورد رژیم غذایی خود استرس دارند. تمرکز بر لحظه حال و قضاوت نکردن خود بر اساس آنچه یا چقدر می خورید می تواند تا حدودی این اضطراب مربوط به غذا را کاهش دهد.

چگونه تغذیه آگاهانه را تمرین کنیم

شما می‌توانید به روش‌های مختلف غذا خوردن آگاهانه را شروع کنید، از حذف حواس‌پرتی در حین غذا خوردن گرفته تا کاهش وعده‌های غذایی. پختن وعده‌های غذایی خود می‌تواند بر سفر کاهش وزن شما تأثیر بگذارد و غذا خوردن آگاهانه را تحریک کند، زیرا قدردانی بیشتری برای هر ماده‌ای در غذاهایتان به دست می‌آورید. برای تمرین غذا خوردن آگاهانه، با آهسته‌تر غذا خوردن و جویدن کامل‌تر شروع کنید. به رنگ، بو و بافت غذای خود و همچنین به طعم آن توجه کنید. مراقب علائم گرسنگی و سیری باشید و سعی کنید آنچه را که بدن شما نیاز دارد و می خواهد درک کنید.

دانستن اینکه چگونه آگاهانه غذا بخورید فواید زیادی دارد. خوردن آگاهانه می تواند رابطه و تعامل شما با غذا را تغییر دهد. این نه تنها می تواند لذت و قدردانی شما از غذا را افزایش دهد، بلکه از سلامت و مدیریت وزن نیز حمایت می کند. از هنر خوردن و آشپزی با هوشیاری لذت ببرید.


سلام، من کارن کلی هستم، یک مربی بهداشتی معتبر، نویسنده غذا و سفرنامه آزاد، و وبلاگ نویس. در Seasonal Cravings، دستور العمل های خوشمزه و ایده های سرگرم کننده سفر را خواهید یافت.



منبع