با این 15 دمنوش های گیاهی فوق العاده، سرماخوردگی خود را سه سوته درمان کنید!


سرماخوردگی یکی از شایع ترین علایم بیماری در فصل های سرد سال است که ابتلا به آن تمامی فعالیت های روزمره ی ما را با چالش جدی مواجه میکند. علایم رایج در این بیماری فراگیر، گلو درد گرفتگی بینی و کوفتگی عضلانی است؟ اما راه چاره چیست؟ چگونه میتوان بدون مراجعه به پزشک و صرف هزینه های سرسام آور در کمترین زمان و بدون استفاده از داروهای شیمیایی و مضر بهبودی خود را بدست بیاوریم؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین دمنوش های درمان سریع سرماخوردگی و آبریزش بینی بپردازیم.

فهرست موضوعات این مطلب

دمنوش های رفع سرماخوردگی و آنفولانزا
دمنوش های رفع سرماخوردگی و آنفولانزا

دمنوش های درمان کننده سرماخوردگی و آبریزش بینی

سرماخوردگی با علائم گوناگونی مانند گلو درد، آبریزش بینی و سرفه همراه است، هر کدام از این اختلالات، به تنهایی سیستم ایمنی بدن را به چالش کشیده و افراد را از کارو زندگی می اندازد! دمنوش های گیاهی به دلیل داشتن ترکیبات موثر و مفید در آن، جایگزین بسیار مفیدی به جای داروهای شیمیایی میباشد. در ادامه قصد داریم تا به معرفی قوی ترین دمنوش های گیاهی مناسب برای سرماخوردگی بپردازیم.مصرف مایعات گرم می‌تواند باعث رقیق شدن مخاط و کاهش گرفتگی بینی، ایجاد رطوبت در حلق و بینی میشود که می‌تواند در تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد.

دمنوش برای سرماخوردگی در تابستان

 سرماخوردگی در تابستان یکی از بدترین نوع سرماخوردگی است که در صورت ابتلا به آن باید به مدت دو هفته با کار و زندگی خود خداحافظی کنید! طول درمان سرماخوردگی تابستانی معمولا تا ۲۵ هفته ادامه داشته و درمان آن سخت تر است. دمنوش‌هایی همانند، دمنوش زنجبیل، دمنوش چای سبز و دمنوش ریشه شیرین بیان به بهبودی سریع شما کمک می‌کند.

۱. دمنوش سرماخوردگی مهرگیاه

دمنوش مهرگیاه یکی از دمنوش های معروف گیاهی است که در طعم ها و اندازه های مختلفی به بازار عرضه میشود. گیاهی اکیناسه یکی از محصولات معروف مهرگیاه است که به دلیل ترکیبات گیاهی چون سرخارگل، پونه، کاکوتی، پنیرک، زیرفون، بابونه و لیموعمانی در ترکیب خود، دارای خصوصیات درمانی و سلامتی متعددی می‌باشد.

ترکیبات موجود در دمنوش مهرگیاه شامل سرخارگل، پونه، کاکوتی، پنیرک، زیرفون، بابونه و لیموعمانی است که به دلیل خواص ضدباکتری، ضدویروسی و ضد التهابی خود، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده، التهابات و عفونت های بدن را کاهش می دهد و در درمان مشکلات تنفسی و درد های عضلانی بسیار موثر است. مصرف دمنوش اکیناسه با این ترکیبات می‌تواند به بهبود و تقویت سلامت عمومی بدن کمک کرده و در پیشگیری و مقابله با سرماخوردگی اثربخش باشد.بسته ۱۴ عددی دمنوش گیاهی اکیناسه مهرگیاه یک انتخاب عالی برای لذت بردن از یک دم‌نوش خوش طعم و یکی از روش های درمانی گیاهی برای درمان سرماخوردگی است.

۲. دمنوش سرماخوردگی گلستان

دمنوش سرماخوردگی گلستان یکی از انواع محبوب دمنوش گلستان است که از ترکیب چند گیاه دارویی مانند گل محمدی، آویشن، زنجبیل، اسطخودوس، زوفا و پنیرک تهیه می‌شود. این مخلوط گیاهی بهبود علائم سرماخوردگی از جمله سرفه، گلو درد، سردرد، گرفتگی بینی، تب، بی‌اشتهایی و سایر علائم مشابه را فراهم می‌کند. همچنین، از آن به عنوان یک روش پیشگیری از سرماخوردگی نیز می‌توان استفاده کرد.

دمنوش سرماخوردگی گلستان حاوی ترکیباتی مانند زنجبیل، آویشن، اسطخودوس و گل محمدی است که با افزایش قدرت ایمنی و تقویت سوخت و ساز بدن، در مقابله با سرماخوردگی مؤثر است. مصرف دمنوش سرماخوردگی گلستان با افزایش قابل توجهی از آنتی اکسیدان به بدن، باعث افزایش شادابی و قدرت دفاعی بدن در برابر بیماری‌ها می‌شود. ترکیبات گیاهی موجود در دمنوش سرما خوردگی گلستان، باعث افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری زا خواهد شد.

۳. درمان سرماخوردگی با دمنوش بادرنجبویه

دمنوش بادرنجبویه، یکی از نوشیدنی‌های سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است که عطر و بوی فوق العاده ای دارد. دمنوش بادرنجبویه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است که نه تنها بهبود سلامت قلب و پوست را تسهیل می‌کند، بلکه باعث آرامش اعصاب و کاهش استرس نیز خواهد شد. مصرف این نوشیدنی می‌تواند در بهبود حافظه و افزایش مهارت‌های ذهنی مفید باشد.

۴. درمان گلو درد با مصرف دمنوش آویشن  

مصرف دمنوش آویشن دارای خواص ضد سرفه و خلط‌آور بوده و مصرف آن باعث بهبود علائم بیماری‌هایی نظیر آسم میشود. مصرف دمنوش آویشن می‌تواند به کاهش التهابات سینه کمک کرده و شما را از درد و کوفتگی عضلانی ناشی از آنفولانزا نجات بدهد.

۵. درمان سرماخوردگی و گلودرد با چای نعناع

دمنوش چای نعناع از  دم کردن برگ‌های تازه نعناع آب جوش بدست می آید و برای بهبود علائم بیماری سرماخوردگی بسیار مفید است. اگر تب داشته باشید و بدن شما در وضعیت التهابی قرار داشته باشد، مصرف دمنوش چای نعناع برای درمان سریع آنفولانزا به شما توصیه می‌شود.دمنوش چای نعناع با داشتن طبع گرم، در رفع درد و مشکلات معده مؤثر است. فواید دیگر دمنوش نعنا شامل کاهش حالت تهوع، کاهش استفراغ و کمک به کاهش التهابات گلو است.

دمنوش های معجزه‌گر برای درمان سرماخوردگی
دمنوش های معجزه‌گر برای درمان سرماخوردگی

۶. درمان آنفولانزا با مصرف دمنوش زنجبیل  

دمنوش زنجبیل یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که مصرف آن می‌تواند باعث بهبود حالت تهوع ناشی از سرماخوردگی بشود. در صورت مبتلا شدن به آنفولانزای شدید، مصرف دمنوش زنجبیل به عنوان گزینه فوق العاده به شما توصیه میشود. مصرف دمنوش زنجبیل، نقش مؤثری در کاهش سلول‌های سرطانی پوست نیز دارد. مصرف دمنوش زنجبیل به دلیل طبع گرم آن، باعث میشود که در فصل های سرد سال دمای بدن را حفظ کرده و از طعم و عطر فوق العاده آن در دل یک روز سرد زمستانی نهایت لذت را ببرید.

۷. درمان سرماخوردگی با دمنوش مریم گلی

دمنوش مریم گلی یکی از دمنوش های مفید برای درمان سرماخوردگی است که جهت درمان گلو درد به شما سرماخوردگان عزیز توصیه می‌شود. دمنوش مریم گلی علاوه بر خواص مفید در درمان سرماخوردگی، در بهبود عملکرد مغز، حفظ سلامت قلب و عروق، و تقویت سلامت روده نیز مفید است. این دمنوش به دلیل خصوصیات ضد التهابی و ضد عفونی کننده‌ خود، در درمان التهابات گلو و بهبود سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. آنتی‌اکسیدان های موجود در دمنوش مریم گلی می‌تواند در حفظ سلامت قلب و عروق، بهبود عملکرد مغز و تقویت سلامت روده نقش مؤثری داشته باشد.

۸. دمنوش غنچه گل محمدی برای درمان سرماخوردگی

دمنوش گل محمدی به عنوان منبع غنی از ویتامین C و انواع مختلف آنتی‌اکسیدان‌ها، به‌طور چشمگیری در درمان سرماخوردگی موثر است. در صورتی که بدن شما  به‌دلیل سرماخوردگی ملتهب شده باشد، استفاده از دمنوش گل محمدی به عنوان یک گزینه درمان کننده سریع شدیدا به شما توصیه میشود.وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C در دمنوش گل محمدی می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با التهابات پوستی و کاهش آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی نقش داشته و به بهبود عمومی سلامت پوست و بدن کمک کند.

۹. دمنوش گل میخک برای درمان سرماخوردگی

دمنوش گل میخک به عنوان یک محلول طبیعی ادرارآور شناخته می‌شود. ویژگی‌های ادرارآوری دمنوش گل میخک در بهبود عوارض سرماخوردگی نقش موثری دارد. با مصرف دمنوش گل مخک از درد گرفتگی گلو و بینی رها شده و  راحت‌تر نفس میکشید. ویژگی ها و خواص موجود در گل میخک، این دمنوش گیاهی را به یک دمنوش فوق العاده در درمان علائم سرماخوردگی و کاهش عوارض آن تبدیل کرده است.

۱۰. درمان آنفولا با دمنوش دارچین 

دارچین، یک گیاه معطر و محبوب است که به دلیل خواص ضد ویروسی آن، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیایی می‌کند. مصرف دمنوش دارچین به دلیل خواص ضد عفونی و ویروسی آن، باعث افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری آنفولانزا میشود. همچنین، مصرف دمنوش دارچین می‌تواند باعث بهبود دردهای عضلانی شود.ویژگی آنتی-التهابی موجود در دارچین به کاهش درد و التهابات عضلانی کمک کرده و مصرف آن در درمان سریع آنفولانزا بسیار موثر است.

۱۱. درمان سرماخوردگی با مصرف دمنوش به 

دمنوش به یکی از خوش طعم ترین دمنوش های گیاهی است که مصرف آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و در بهبود سریع بیماری سرماخوردگی بسیار مفید است. در فصلی که میوه به در دسترس است می‌توانید از میوه تازه آن برای تهیه دمنوش استفاده کرد. با استفاده از برگ‌های خشک به می‌توان به‌راحتی دمنوش خود را تهیه کرده و از خصوصیات مفید و مؤثر آن در تقویت سیستم گوارش و درمان سریع آنفولانزا استفاده کنید.

۱۲. درمان آنفولانزا با دمنوش اکالیپتوس

اکالیپتوس یکی از گیاهان فوق العاده در درمان علائم سرماخوردگی محسوب میشود. در گیاه اکالیپتوس مقادیر زیادی از ماده‌ی سینئول یا Cineole که در داروهای ضدسرفه به عنوان ماده‌ای طعم‌دهنده و معطر استفاده می‌شود وجود دارد. سینئول موجود در اکالیپتوس علاوه بر ویژگی‌های طعم‌دهنده آن، به دلیل خواص ضدالتهابی خود می‌تواند علائم تنفسی را بهبود ببخشد. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف سینئول موجود در اکالیپتوس در کاهش علائم برونشیت حاد نیز موثر است. استفاده از سینئول موجود در اکالیپتوس به مدت چهار روز می‌تواند در بهبود علائم برونشیت حاد و بهبود وضعیت تنفسی بسیار موثر باشد.

۱۳.درمان آنفولانزا و سرماخوردگی با دمنوش لیموترش  

استفاده از دمنوش لیموترش یا اضافه کردن آن به دمنوش‌های دیگر یکی از روش‌های خانگی متداول برای کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا است. دمنوش لیموترش، به دلیل حاوی ویتامین C، می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در مبارزه با ویروس‌ها کمک کند. ویتامین C موجود در لیموترش به دلیل خواص ضد اکسیدانی آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن شده و مصرف آن باعث درمان سریع علائم آنفولانزا میشود.

۱۴. دمنوش بابونه و درمان سرماخوردگی

دمنوش بابونه یکی از گیاهانی است که برای تسکین علائم سرماخوردگی مفید بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف دمنوش بابونه، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در سرعت بهبود علایم سرماخوردگی و بیماری های ویروسی را به طور چشمگیری افزایش میدهد. دمنوش بابونه دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است که می‌تواند در کاهش علائمی مانند سرفه، گلو درد و استفراغ موثر بوده و سرعت بهبودی سرماخوردگی را سریع تر کند.

۱۵. چای سبز و درمان گلو درد

چای سبز به عنوان یک نوشیدنی با فواید بسیار برای سلامتی، در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد. چای سبز گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان است که مصرف آن در درمان عوامل بیماری زا و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. چای سبز به دلیل داشتن مقادیر زیادی از کاتچین‌ها، یک منبع قابل توجه از آنتی‌اکسیدان‌ها شناخته می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند که آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز در کاهش سرفه و مشکلات مرتبط با گلیکوپروتئین‌ها مفید است.

زمان مراجعه به پزشک برای درمان آنفولانزا

سرماخوردگی و آنفولانزا جزو بیماری های هستند که با استراحت و تقویت سیستم ایمنی بدن، در چند روز درمان میشوند. اما چنانچه علائمی مانند احساس فشار یا درد در اطراف پیشانی، خروج ترشحات رنگی از بینی (مانند قهوه‌ای، سبز یا خونی)، تب بیش از ۲۴ ساعت با دمای ۱۰۱ درجه‌ی فارنهایت یا بالاتر، لرزش و تعریق زیاد، مشکلات در بلع، مشکلات در تنفس یا درد در قفسه‌ی سینه را تجربه کردید، توصیه میکنیم که جهت درمان بیماری سریعا به پزشک مراجعه کنید.

دمی نو فروشگاه تخصصی دمنوش های گیاهی و لوازم چای و دمنوش
دمی نو فروشگاه تخصصی دمنوش های گیاهی و لوازم چای و دمنوش

جمع بندی

در این مطلب به بررسی و معرفی دقیق دمنوش های درمان کننده سرماخوردگی و رفع آبریزش بینی پرداختیم. در بیشتر موارد سرماخوردگی یا آنفولانزا با استفاده از راهکارهای خانگی بهبود پیدا می‌کند و نیازی به درمان پزشکی ندارد. اما در صورتی که علائم بیماری برای مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد و یا علایم بیماری با گذشت زمان بدتر شوند، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

برای تهیه دمنوش های سرماخوردگی گلستان و مهرگیاه، کافی است که وارد سایت دمی نو به نشانی https://damyno.com به عنوان فروشگاه خرید انواع دمنوش و لوازم چای و دمنوش شده و انواع دمنوش های گیاهی سرماخوردگی مهرگیاه، دمنوش گلستان و لوازم دمنوش چای را با بهترین سفارش دهید.در فروشگاه دمی نو انواع لوازم چای و دمنوش و دمنوش های مهرگیاه و گلستان در بسته بندی ها ۲۴ و ۳۰ تایی با بهترین قیمت برای متقاضیان عزیز فراهم شده است. جهت خرید دمنوش و لوازم چای و دمنوش، وارد سایت دمی نو سایت مرجع و تخصصی در زمینه خرید دمنوش و لوازم چای و دمنوش شده و انواع دمنوش را از سراسر ایران با بهترین قیمت به همراه ارسال فوری سفارش دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای