آیا بیکینگ پودر فاقد گلوتن است؟ · هوس های فصلی


آیا بیکینگ پودر فاقد گلوتن است؟ بیکینگ پودر یک غذای اصلی است که در آشپزخانه های سراسر کشور پیدا خواهید کرد. این یکی از رایج ترین مواد در محصولات پخته شده مانند کوکی ها، کیک ها، نان ها، پنکیک ها و غیره است. اما آیا افراد مبتلا به بیماری سلیاک می توانند با خیال راحت بیکینگ پودر بخورند؟

درباره بیکینگ پودر، از جمله نحوه عملکرد این ماده، بدون گلوتن بودن بیکینگ پودر و بهترین مارک های بیکینگ پودر بیشتر بدانید.

زنی در پیش بند که مواد را در یک کاسه مخلوط می کند.زنی در پیش بند که مواد را در یک کاسه مخلوط می کند.

اعتبار عکس: عکس های سپرده

بکینگ پودر چیست؟

بیکینگ پودر یک عامل خمیر کننده استاندارد است، به این معنی که باعث می شود محصولات پخته شده بالا بیایند. بیکینگ پودر مسئول پنکیک های سبک و پف دار، کلوچه ها، کلوچه ها، کیک ها و حتی برخی از انواع نان است. اگر تا به حال فراموش کرده اید که بیکینگ پودر را به یک دستور پخت خانگی اضافه کنید، احتمالاً نتیجه ناامیدکننده ای مسطح خواهید داشت.

بیکینگ پودر ترکیبی از جوش شیرین و یک ماده نشاسته ای برای کمک به بافت است. این پودر در ابتدا شامل نشاسته گندم بود اما آشپزهای امروزی گزینه های بیشتری دارند.

بیکینگ پودر تنها عامل افزایش دهنده در زرادخانه آشپزها نیست. مخمر یک گزینه قدیمی است.

آشپزها قبل از معرفی بیکینگ پودر در دهه 1800 به مخمر متکی بودند. ترکیب بی کربنات سدیم (آکا جوش شیرین) با یک ماده اسیدی راه دیگری برای ایجاد مقداری افزایش و کمک به آنها در پخت است.

بیکینگ پودر چه می کند؟

بیکینگ پودر و سایر عوامل افزایش دهنده از طریق واکنش های شیمیایی حباب های گاز ایجاد می کنند. حباب های گاز در سراسر خمیر یا خمیر شما پخش می شوند تا به انبساط غذا کمک کنند. اگر تا به حال منتظر بوده اید تا خمیر نان ور بیاید، یا شاهد بزرگ شدن کلوچه ها در فر بوده اید، یک عامل خمیر مایه در کار دیده اید.

بیکینگ پودر PH بالایی دارد که به این معنی است که یک ماده پایه یا قلیایی است. مواد اسیدی مانند آب لیمو، دوغ و سرکه باعث واکنش شیمیایی با بیکینگ پودر می شوند. این واکنش حباب های ارزشمندی را ایجاد می کند که باعث می شود محصولات پخته شده بهتر شود.

انواع بیکینگ پودر

دو نوع بیکینگ پودر را در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی پیدا خواهید کرد: بیکینگ پودر تک اثر و بیکینگ پودر دو اثر. تفاوت بستگی به واکنش هر گونه با سایر مواد شما دارد.

بکینگ پودر تک اثر

بیکینگ پودر تک اثر به محض ترکیب شدن مواد شروع به واکنش با اسیدهای موجود در دستور می کند. بیکینگ پودر تک اثر را تا جایی که ممکن است دیرتر به دستور غذا اضافه کنید تا از واکنش حداکثر استفاده را ببرید. هنگامی که همه مواد شیمیایی با هم ترکیب شوند، این تنوع واکنش خود را متوقف می کند.

بکینگ پودر دو اثره

بیکینگ پودر دو اثر بلافاصله به سایر مواد نیز واکنش نشان می دهد، اما این تنوع به یک واکنش محدود نمی شود. پودر دو اثره به این دلیل نام خود را به خود اختصاص داده است که حاوی ترکیبات فعال گرما است. این به این معنی است که محصولات پخته شده شما همچنان روی سینی یا در فر بزرگ می شوند.

بیکینگ پودر دو اثر به ویژه برای پخت بدون گلوتن مفید است. دستیابی به بافت های سبک و کرکی با آردهای GF دشوار است. بیکینگ پودر دو اثره به دستور العمل های بدون گلوتن تقویت بیشتری می دهد. ممکن است متوجه شده باشید که دستور العمل های GF نیاز به بکینگ پودر بیشتری نسبت به دستور العمل های معمولی دارند. افزایش بیشتر شگفت‌انگیز است، اما استفاده بیش از حد بیکینگ پودر دو اثر می‌تواند طعم فلزی تند به خوراکی‌های خانگی شما بدهد. این به این دلیل است که پودر دو اثر اغلب حاوی سولفات آلومینیوم سدیم (SAS) است تا این افزایش بیشتر را ایجاد کند. به دنبال بکینگ پودر بدون آلومینیوم باشید تا از این طعم جلوگیری کنید.

آیا بیکینگ پودر بدون گلوتن وجود دارد؟

خبر خوب برای نانوایان GF: تقریبا تمام بکینگ پودر بدون گلوتن است! دستور العمل های اولیه جوش شیرین دهه 1800 شامل نشاسته گندم بود، بنابراین آنها فاقد گلوتن نبودند. خوشبختانه از آن زمان همه چیز تغییر کرده است. اکثر مارک های بیکینگ پودر مدرن لیستی از مواد تشکیل دهنده بدون گلوتن دارند. جوش شیرین امروزی معمولاً با نشاسته سیب زمینی، نشاسته ذرت یا سایر گزینه های غیر گندم درست می شود. برخی از مارک های بیکینگ پودر محبوب را بررسی کنید تا ببینید کدام یک برای آشپزخانه GF ایمن هستند.

یک قالب بکینگ پودر در کنار قاشق.یک قالب بکینگ پودر در کنار قاشق.

اعتبار عکس: Shutterstock

بکینگ پودر دختر کلابر

برند Clabber Girl یکی از شناخته شده ترین نام های آشپزی در ایالات متحده است. این شرکت فروش بیکینگ پودر را در دهه 1850 آغاز کرد، بنابراین اکثر آشپزها با این ماده آشنا هستند. علاوه بر این که یک انتخاب سنتی است، بیکینگ پودر دو اثره Clabber Girl همچنین فاقد گلوتن است.

ترکیبات Clabber Girl شامل نشاسته ذرت، بی کربنات سودا، سدیم سولفات آلومینیوم و مونوکلسیم فسفات است. بی کربنات سودا اصطلاح دیگری برای بی کربنات سدیم یا جوش شیرین است. Clabber Girl شامل SAS است بنابراین می تواند طعم فلزی را در مقادیر زیاد ارائه دهد. با این حال، از آنجایی که حاوی مواد گلوتن نیست، افزودنی ایمن به انبار GF شما است.

من از این بیکینگ پودر در محبوب‌ترین دستور پخت دونات بدون گلوتن کریسپی کرم کپی‌کت استفاده می‌کنم.

بیکینگ پودر در قفسه ای در یک فروشگاه مواد غذایی.بیکینگ پودر در قفسه ای در یک فروشگاه مواد غذایی.

اعتبار عکس: Shutterstock

بکینگ پودر باب رد میل

Bob’s Red Mill به خاطر طیف گسترده ای از آردها، از جمله گزینه های عالی بدون گلوتن، شناخته شده است. بیکینگ پودر باب رد میل یک ترکیب دو اثره و بدون آلومینیوم است که می تواند افزودنی فوق العاده برای آشپزخانه شما باشد.

بیکینگ پودر باب رد میل شامل سدیم اسید پیروفسفات، بی کربنات سدیم، نشاسته ذرت و مونو کلسیم فسفات است.

بیکینگ پودر هامفورد روی میز چوبی.بیکینگ پودر هامفورد روی میز چوبی.

اعتبار عکس: Shutterstock

بیکینگ پودر رامفورد

بیکینگ پودر رامفورد یکی دیگر از گزینه های بدون آلومینیوم است که می خواهید از طعم فلزی در پخت خود جلوگیری کنید. بیکینگ پودر رامفورد توسط شرکت Clabber Girl ساخته شده است، بنابراین می دانید که یک گزینه قابل اعتماد و قابل اعتماد است. اگر سعی می‌کنید از ارگانیسم‌های اصلاح‌شده ژنتیکی اجتناب کنید، از اینکه رامفورد غیر GMO تأیید شده است، قدردانی خواهید کرد.

بیکینگ پودر رامفورد دارای برچسب فاقد گلوتن است، که طبق مقررات FDA به این معنی است که باید حاوی کمتر از 20 پی پی ام گلوتن باشد. بیکینگ پودر رامفورد از نشاسته ذرت، بی کربنات سدیم و مونو کلسیم فسفات ساخته شده است.

درست کردن بیکینگ پودر GF خودتان

آیا می دانستید که می توانید بیکینگ پودر بدون گلوتن را در خانه نیز درست کنید؟ این گزینه بیشترین کنترل را در آشپزخانه به شما می دهد زیرا می توانید دقیقاً آنچه را که در دستور پخت شما قرار می گیرد مدیریت کنید. همچنین یک ترفند مفید برای نگه داشتن آن در جیب پشتی شما در صورتی که بیکینگ پودر تجاری شما تمام شود.

به یاد داشته باشید که بیکینگ پودر به سادگی ترکیبی از جوش شیرین و نشاسته است. مواد زیر را با هم ترکیب کنید تا چهار قاشق چایخوری بیکینگ پودر بدون گلوتن درست کنید.

  • 2 قاشق چایخوری کرم تارتار
  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین
  • 1 قاشق چایخوری نشاسته ذرت، نشاسته سیب زمینی یا گزینه مورد علاقه شما

می توانید این ترکیب خانگی را با نسبت 1:1 با بکینگ پودر موجود در فروشگاه جایگزین کنید.

پخت را با بکینگ پودر بدون گلوتن ادامه دهید

بیکینگ پودر یکی از لوازم اصلی آشپزخانه مدرن است. خوشبختانه برای نانوایان سلیاک، یافتن بیکینگ پودرهای مطمئن، مطمئن و بدون گلوتن آسان است. حتی می توانید خودتان با مواد اولیه درست کنید. دفعه بعد که در آشپزخانه هستید، این گزینه های بیکینگ پودر بدون گلوتن را برای نتایج عالی امتحان کنید.


سلام، من کارن کلی هستم، یک مربی بهداشتی معتبر، نویسنده غذا و سفرنامه آزاد، و وبلاگ نویس. در Seasonal Cravings، دستور العمل های خوشمزه و ایده های سرگرم کننده سفر را خواهید یافت.



منبع