انجام آزمایش خون در منزل در کوتاه ترین زمان


اگر به سلامتی تان اهمیت زیادی می دهید، انجام آزمایش خون را فراموش نکنید. شما به صورت دوره ای باید برای نمونه گیری و انجام آزمایش اقدام کنید. امروزه پروسه انجام آزمایش بسیار راحت تر از گذشته شده است. شما لازم نیست که وقت خود را برای مراجعه حضوری به آزمایشگاه برای نمونه گیری هدر دهید.

فهرست موضوعات این مطلب

فقط کافیست با آنی آزما تماس بگیرید و درخواست آزمایش خون در منزل را ثبت کنید. آنی آزما از مراکزی است که انواع خدمات مختلف مانند آزمایش در منزل را به افراد ارائه می دهد. با انتخاب آزمایش در منزل، لازم نیست که دغدغه مراجعه حضوری به مراکز درمانی و آزمایشگاه ها را برای نمونه گیری داشته باشید.

معرفی انواع آزمایش خون

اگر مبتلا به بیماری زمینه ای هستید، باید به موقع آزمایش خون را انجام دهید. در واقع، آزمایش خون می تواند به کنترل بیماری شما کمک می کند. به علاوه، برای تشخیص اینکه دچار چه بیماری شده اید، نیز به نمونه گیری نیاز دارید. در صورتی که در نتیجه آزمایش مشخص شود که به بیماری خاصی مبتلا هستید، پروسه درمان توسط پزشک صورت می گیرد. در واقع، پزشک بعد از اینکه علائم بیمار و نتیجه آزمایش را بررسی کرد، داروها و روش های درمانی را برای فرد در نظر می گیرد. از مهمترین آزمایشات خون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آزمایش خون در منزل
آزمایش خون در منزل

آزمایش تیروئید

تیروئید، یکی از رایج ترین بیماری هایی است که افراد در سنین مختلف را درگیر می کند. اگر سابقه خانوادگی ابتلا به تیروئید یا علائم این بیماری را دارید، باید آزمایش خون انجام دهید. شایع ترین علائم کم کاری تیروئید شامل خشکی پوست، خستگی و یبوست است. در آزمایش خون، میزان TSH، T3 و T4 مشخص می شود.

اگر میزان این هورمون های تیروئید از حد نرمال بیشتر یا کمتر باشد، فرد به بیماری های پرکاری یا کم کاری مبتلا است. بنابراین، با تشخیص به موقع تیروئید از طریق آزمایش خون می توانید پروسه درمان این بیماری را زودتر شروع کنید.

آزمایش CBC

در آزمایش CBC میزان گلبول های سفید، قرمز، پلاکت، هموگلوبین و …. مورد بررسی قرار می گیرند. در صورتی که هر یک از این آیتم ها، نرمال و طبیعی نباشند، احتمالاً فرد دچار مشکلات و بیماری هایی است. در واقع، آزمایش خون CBC می تواند در تشخیص انواع مشکلات از قبیل سرطان، عفونت و کم خونی نقش موثری داشته باشد.

انواع آزمایش خون
انواع آزمایش خون

آزمایش کلیه

کلیه ها جزو مهمترین ارگان های بدن محسوب می شوند. به همین خاطر، توجه به سلامت کلیه ها از اهمیت زیادی برخوردار است. پزشکان برای تشخیص مشکلات کلیوی، انواع آزمایشات مختلف را تجویز می کنند. در واقع، آزمایش ادرار و خون، جزو تست هایی هستند که برای سنجش بیماری های کلیوی انجام می شوند.

معمولاً این آزمایش برای کسانی تجویز می شود که دارای درد کلیه و علائم این بیماری هستند. در این آزمایش، میزان کراتین خون، مواد معدنی، پروتئین ها، اوریک اسید و الکترولیت ها مورد بررسی قرار می گیرند. تمام این فاکتورها به پزشک در تشخیص بیماری های کلیوی کمک می کنند.

آزمایش قندخون

افراد در سنین مختلف به بیماری دیابت نوع یک یا دو مبتلا می شوند. در واقع، افراد مسن تر، درگیر دیابت نوع دو خواهند شد. اگر در خانواده تان، فرد مبتلا به دیابت وجود دارد، باید به صورت دوره ای آزمایش قندخون را انجام دهید. از آنجایی که در صورت عدم تشخیص به موقع دیابت، احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد؛ باید به موقع نمونه گیری صورت بگیرد. اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید، انجام آزمایش FBS به صورت سالیانه را در برنامه تان قرار دهید.

مهمترین انواع آزمایش خون
مهمترین انواع آزمایش خون

آزمایش پنل چربی

در این آزمایش، میزان چربی خون مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع، سطح کلسترول های خوب و بد در طی این آزمایش سنجش می شود. هر یک از چربی های خوب و بد باید به میزان کافی در بدن وجود داشته باشد. در غیر این صورت، احتمال بروز بیماری های قلبی وجود دارد.

آزمایش کبد

آزمایش کبد، یکی دیگر از تست هایی است که به منظور تشخیص سلامت کبد انجام می شود. در این آزمایش، سطح پروتئین ها و آنزیم های کبدی مورد بررسی قرار می گیرد. از آنزیم های کبدی می توان به ALP و ASL اشاره کرد. اگر میزان این آنزیم ها در بدن بیشتر از حد طبیعی باشد، احتمالاً فرد دچار بیماری های کبدی شده است.

به علاوه، افزایش یا کاهش غیر طبیعی پروتئین آلبومین نیز می تواند نشانه ی ابتلا به بیماری کبدی باشد. یکی دیگر از انواع آزمایشات خون برای تشخیص مشکلات کبدی و زردی، آزمایش بیلی روبین است. پزشک به طور معمول تمام این آزمایشات را برای تشخیص مشکلات کبدی تجویز می کند.

انجام آزمایش در خانه
انجام آزمایش در خانه

آزمایش هورمونی

آزمایش هورمونی از انواع آزمایشات خون است که میزان عدم تعادل هورمونی را در بدن خانم ها نشان می دهد. اگر دچار مشکلاتی از قبیل آکنه، قاعدگی نامنظم یا افزایش وزن غیرطبیعی هستید، انجام آزمایش هورمونی را به شما پیشنهاد می کنیم. در این آزمایش، سطح هورمون هایی مانند آنتی مولرین، استروژن، تستوسترون و پروژسترون بررسی می شود.

از مهمترین هورمون های زنانه می توان به هورمون آنتی مولرین اشاره کرد که در توانایی باروری خانم ها تاثیر زیادی دارد. کاهش یا افزایش غیر طبیعی هر یک از هورمون های زنانه در آزمایش خون می تواند نشان دهنده مشکلاتی باشد. به همین خاطر، برای کاهش خطر سقط جنین، کنترل میزان ذخیره تخمدان، بررسی میزان فولیکول ها و تنظیم چرخه قاعدگی، انجام آزمایشات هورمونی لازم است.

آزمایش سرطان ریه

ریه یکی دیگر از مهمترین ارگان های بدن است. اگر جزو افرادی هستید که زیادی در معرض آلاینده ها و دود سیگار و … قرار دارید، باید آزمایش ریه را انجام دهید. سرطان ریه در بین مردان بسیار رایج است. در صورتی که این بیماری به موقع تحت درمان قرار نگیرد، بافت های مختلف بدن را نیز درگیر خواهد کرد. از علائم بیماری ریه می توان به سرفه های طولانی، خلط سینه و برونشیت اشاره کرد. در صورتی که تمام این علائم را دارید، باید برای تشخیص سریعتر سرطان ریه، آزمایش خون انجام دهید.

آزمایش خون در منزل با آنی آزما

امروزه بسیاری از افراد، انجام آزمایش خون در منزل را انتخاب می کنند. آزمایش خون در منزل برای افرادی که به علت مشکلات حرکتی قادر به مراجعه به آزمایشگاه ها و مراکز درمانی به صورت حضوری نیستند، بهترین گزینه است. به علاوه، خانم های حامله، سالمندان و کودکان بهتر است که نمونه گیری در منزل را انتخاب کنند. در صورتی که نمونه گیری در منزل انجام شود، دقت آزمایش بالاتر خواهد بود و در بازه زمانی سریعتری صورت می گیرد.

به علاوه، با انجام آزمایش در منزل تان، دیگر لازم نیست که نگران ابتلا به بیماری های ویروسی باشید که با مراجعه حضوری به آزمایشگاه، احتمال ابتلا به آنها وجود دارد. اگر فکر می کنید که به انجام آزمایش خون در منزل نیاز دارید، با مجموعه آنی آزما تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.

بعد از بررسی درخواست تان، کارشناسان آنی آزما با شما تماس گرفته و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهند داد. آزمایش خون در منزل، سریع ترین و ایمن ترین راه برای تشخیص هرگونه بیماری و عارضه ای است. بنابراین، پروسه نمونه گیری در منزل را به مجموعه آنی آزما واگذار کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای