یک برنامه ۳ مرحله ای ساده برای جلوگیری از هوس قند


بسیاری از مردم به طور مرتب هوس شکر را تجربه می کنند.

متخصصان بهداشت بر این باورند که این یکی از دلایل اصلی سخت بودن پیروی از یک رژیم غذایی سالم است.

گرسنگی ناشی از نیاز مغز شما به “پاداش” است – نه نیاز بدن شما به غذا.

اگر فقط می‌توانید یک لقمه بخورید و در آنجا توقف کنید، وقتی احساس می‌کنید کمی به خود اجازه دهید کاملاً خوب است.

اما اگر تمایل به پرخوری دارید و به محض اینکه طعم غذاهای شیرین را میل می کنید، پرخوری می کنید، بدترین کاری است که می توانید انجام دهید تسلیم هوس های خود شوید.

در اینجا یک برنامه ۳ مرحله ای ساده برای جلوگیری از هوس قند وجود دارد.

درک این نکته مهم است که میل با گرسنگی یکسان نیست.

این بدن شما نیست که به انرژی نیاز دارد، بلکه مغز شما به دنبال چیزی است که مقدار زیادی دوپامین را در سیستم پاداش آزاد می کند.

وقتی احساس ولع می کنید، وقتی گرسنه هستید، مقاومت در برابر این احساس سخت است.

در واقع، تشنگی همراه با گرسنگی، محرک قدرتمندی است که اکثر افراد برای غلبه بر آن مشکل دارند.

اگر در هنگام گرسنگی هوس کردید، یکی از بهترین ترفندها این است که فوراً غذای سالم بخورید. آشپزخانه خود را با میان وعده های سالم یا وعده های غذایی از قبل آماده کنید.

غذاهای غنی از پروتئین، مانند گوشت، ماهی و تخم مرغ، به ویژه در مهار گرسنگی مفید هستند.۱).

خوردن غذای واقعی ممکن است زمانی که هوس غذای ناسالم شیرین می‌کنید چندان اشتها آور نباشد. اما اگر واقعاً نیاز به کاهش وزن دارید، پایداری در دراز مدت ارزش آن را دارد.

خلاصه

زمانی که به طور همزمان احساس ولع و گرسنگی می کنید، خود را مجبور کنید به جای غذاهای ناسالم، غذای سالم بخورید.

یکی دیگر از چیزهایی که می تواند موثر باشد این است که برای پیاده روی سریع به بیرون بروید.

اگر دونده هستید، دویدن حتی بهتر خواهد بود.

این یک هدف دوگانه را دنبال می کند. ابتدا از غذایی که میل می کنید فاصله می گیرید.

دوم، ورزش باعث آزاد شدن اندورفین یا مواد شیمیایی حس خوب در مغز شما می شود که می تواند به کاهش هوس کمک کند.

اگر نمی‌توانید بیرون بروید، چند ست طاقت‌فرسا بورپی، هل‌آپ، اسکات با وزن بدن یا دیگر ورزش‌های با وزن بدن را انجام دهید.

خلاصه

پیاده روی سریع یا دویدن می تواند به کاهش اشتها کمک کند.

من تقریباً مطمئن هستم که سه مرحله بالا برای بسیاری از افراد برای متوقف کردن هوس قند مفید است.

اما مطمئناً بهترین گزینه این است که در وهله اول از این هوس ها جلوگیری کنید.

برای انجام این کار، تمام غذاهای ناسالم را از خانه خود حذف کنید. اگر آنها را در اطراف نگه دارید، دچار مشکل خواهید شد. در عوض، غذاهای سالم را به راحتی در دسترس قرار دهید.

همچنین، اگر غذای سالم بخورید و چند بار در هفته ورزش کنید، به احتمال زیاد به دفعات هوس نخواهید داشت.

در اینجا ۱۱ نکته مفید دیگر برای جلوگیری از هوس قند وجود دارد:

  1. یک لیوان آب بنوشید. برخی افراد می گویند که کم آبی بدن می تواند باعث اشتها شود.
  2. یه میوه بخور خوردن یک تکه میوه می تواند به رفع هوس قند در برخی افراد کمک کند. موز، سیب، پرتقال عالی عمل می کنند.
  3. از شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید. اگر متوجه شدید که شیرین کننده های مصنوعی میل به شما را تحریک می کند، ممکن است بخواهید از آنها اجتناب کنید (۲).
  4. پروتئین بیشتری بخورید. پروتئین برای سیری عالی است و همچنین می تواند به گرسنگی کمک کند (۱).
  5. با یک دوست صحبت کنید. با کسی تماس بگیرید یا با کسی ملاقات کنید که بفهمد در چه حالی هستید. توضیح دهید که در حال گذر از خشکسالی هستید و چند کلمه تشویق کننده بخواهید.
  6. خواب آرام. داشتن خواب مناسب و آرام برای سلامت کلی مهم است و می تواند به کاهش اشتها کمک کند.۳).
  7. از استرس های غیر ضروری خودداری کنید. مانند خواب، اجتناب از استرس می تواند به پیشگیری از هوس کمک کند (۴).
  8. از محرک های خاص اجتناب کنید. سعی کنید از فعالیت‌های خاص یا مکان‌هایی که باعث هوس خوردن می‌شوند، مانند قدم زدن در کنار مک‌دونالد، اجتناب کنید.
  9. مولتی ویتامین بخور این به جلوگیری از هرگونه نقص کمک می کند.
  10. لیست خود را بخوانید. داشتن فهرستی از دلایلی که می‌خواهید غذای سالم بخورید می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا به خاطر سپردن چنین چیزهایی زمانی که احساس می‌کنید سخت است.
  11. گرسنگی نکش. سعی کنید بین وعده های غذایی از گرسنگی خودداری کنید.

خلاصه

تعدادی از روش های دیگر می توانند به شما در غلبه بر هوس های قند کمک کنند. اینها شامل نوشیدن یک لیوان آب، داشتن خواب راحت و خوردن غذاهای سرشار از پروتئین است.

اگر می توانید هر چند وقت یکبار غذای ناسالم بخورید بدون اینکه پرخوری کنید و پیشرفت شما را خراب کند، این کار را انجام دهید.

این بدان معنی است که شما یکی از افراد خوش شانسی هستید که می توانید از این چیزها در حد اعتدال لذت ببرید.

اما اگر به هیچ وجه نمی توانید خود را در مورد چنین غذاهایی کنترل کنید، سعی کنید تا حد امکان از آنها اجتناب کنید.

تسلیم شدن به هوس تنها به اعتیاد دامن می زند.

اگر بتوانید مقاومت کنید، این میل به مرور زمان ضعیف می شود و در نهایت ناپدید می شود.



Source link