چگونه چای Chai می تواند سلامت شما را بهبود بخشد


چای Chai ممکن است از چند طریق به جلوگیری از افزایش وزن و کاهش چربی کمک کند.

اول اینکه چای Chai به طور کلی با شیر گاو یا شیر سویا تهیه می شود که هر دو منبع خوبی از پروتئین هستند.

پروتئین یک ماده مغذی است که به کاهش گرسنگی و تقویت احساس سیری کمک می کند.

بنابراین، چای Chai احتمالاً در کاهش گرسنگی و جلوگیری از پرخوری در اواخر روز مؤثرتر از سایر انواع چای است. حتی ممکن است آن را به عنوان یک میان وعده مفید بیابید ( ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ ).

تحقیقات همچنین نشان می دهد که ترکیبات موجود در نوع چای سیاه مورد استفاده برای تهیه چای ممکن است باعث تجزیه چربی شود و به کاهش کالری جذب شده توسط بدن شما از غذاها کمک کند ( ۳۰ ).

علاوه بر این، یک مطالعه با کیفیت بالا گزارش داد که نوشیدن سه فنجان چای سیاه در روز ممکن است به جلوگیری از افزایش وزن ناخواسته یا افزایش چربی شکم کمک کند ( ۸ ).

با این حال، شایان ذکر است که این اثرات کوچک باقی می مانند و به نظر می رسد که فقط در کوتاه مدت کار می کنند.

در نهایت، مطالعات حیوانی نشان می دهد که مصرف فلفل سیاه ممکن است به جلوگیری از تجمع چربی بدن کمک کند، اگرچه هنوز مشخص نیست که این نتایج چگونه با انسان ارتباط دارد ( ۳۱ ).

با این حال، اگر در حال نوشیدن چای Chai هستید، مراقب باشید که قند اضافه شده بیش از حد مصرف نکنید. برخی از انواع محبوب چای Chai حاوی مقادیر قابل توجهی هستند که احتمالاً با هر یک از مزایای کوچک ذکر شده در بالا مقابله می کند.

مقدار و نوع شیر اضافه شده به چای Chai نیز ممکن است کالری اضافه کند.

یک چای Chai 12 اونسی (۳۶۰ میلی لیتر) تهیه شده با شیر بدون چربی حاوی حدود ۶۰ کالری است، در حالی که یک چای لاته خانگی ممکن است حاوی حدود ۸۰ کالری باشد.

در مقایسه، همان مقدار چای لاته بدون چربی در کافه محلی شما ممکن است تا ۱۸۰ کالری داشته باشد. بهتر است از انواع شیرین نشده و خانگی استفاده کنید ( ۱۴ ).

خلاصه: چای Chai حاوی چندین ماده است که ممکن است با هم برای کاهش وزن یا جلوگیری از افزایش وزن ناخواسته کار کنند. برای اینکه بهترین نتایج را تجربه کنید، از چای های Chai شیرین دوری کنید.



Source link