الان میتوانی من را ببینی؟

برای قرن ها، مردم بر این باور بودند که داشتن یک ایده ذهنی از آنچه می خواهید اتفاق بیفتد به شما کمک می کند آن را انجام دهید. کاهش وزن احتمالا یکی از رایج ترین نمونه های تجسم است.

بسیاری از افرادی که بیش از آنچه می خواهند وزن دارند سعی می کنند خود را افراد لاغرتر و سالم تری تصور کنند. آنها یا خوانده اند یا با کسی در مورد نحوه انجام آن صحبت کرده اند، آنها فکر می کنند که می توانند از این تکنیک نسبتا ساده برای خلاص شدن از شر آن پوندهای ناخواسته نیز استفاده کنند.

متأسفانه، یک یا دو بار امتحان کردن مراحل کار نمی کند. مانند هر چیز با ارزشی، کاهش وزن نیاز به تمرکز، نظم و انضباط، انواع تکنیک ها دارد و تجسم می تواند یک عنصر کلیدی در هر یک از این مراحل باشد. اما می تواند بخشی از یک برنامه کاهش وزن و بهبود تغذیه موفق باشد، از جمله تجسم در برنامه کلی شما.

روانشناسان به طور کامل درک نمی کنند که تجسم چگونه کار می کند، اما واضح است که ذهن و بدن آنطور که اغلب تصور می شود از هم جدا نیستند. مطالعات نشان داده است که اگر واقعاً چیزی را می خواهید، احتمال وقوع آن بیشتر است، البته به شرطی که تحت کنترل شما امکان پذیر باشد.

تجسم می تواند به ما کمک کند تا با ایجاد تصویری واضح و شاد از بدن سالم تر و خوش اندام خود، واقعاً بخواهیم وزن کم کنیم. با این حال، بدون آن، ما اغلب می توانیم تله های روانی را به روش خودمان بچینیم.

بسیاری از افراد دارای اضافه وزن به خود باور دارند که نمی توانند وزن کم کنند. گاهی اوقات آنها آن را با صدای بلند می گویند، یا حتی می شنوند که دوستانشان چیزی در مورد خودشان می گویند. برای افراد دیگر، این باور در ناخودآگاه آنها باقی می ماند، اما واقعیت این است که بر رفتار ما تأثیر می گذارد.

کسی که فکر می کند کاهش وزن غیرممکن است، دائماً با منفی بافی خود مبارزه می کند و سعی می کند رژیم غذایی خود را حفظ کند. ذهن آنها مدام به آنها می گوید که رژیم گرفتن معنی ندارد، نمی توانند وزن کم کنند، بنابراین باید ادامه دهند و هر چه می خواهند بخورند.

تجسم یکی از قوی ترین روش هایی است که می توانیم برای غلبه بر این افکار و انگیزه های منفی استفاده کنیم.

اگر از منفی گرایی رنج می برید، چه به خاطر افکار خود و چه از واکنش دوستان یا خانواده به رژیم غذایی خود، باید آگاهانه طرز فکر خود را تغییر دهید.

برای لحظه ای تصور کنید که به دنیای کارمایی ارل منتقل شده اید. در همان سطحی کار می کند که همه این صداهای منفی و می تواند تأثیر آنها را مانند هیچ چیز دیگری از بین ببرد.

او همچنین می تواند هر روز تصاویر بصری انجام دهد، در صورت امکان صبح یا عصر. چند دقیقه را در مکانی آرام بگذرانید و ذهن خود را روی تصویر بدن خود در وزن ایده آل آن متمرکز کنید. برخی از افراد می توانند این کار را به راحتی انجام دهند، برخی دیگر به کمک نیاز دارند. اگر قبلاً عکسی از وزن ایده آل خود دارید، دیدن آن برای شما راحت تر خواهد بود. یا از یک عکس از یک مجله استفاده کنید اما صورت یک شخص را ببرید. شما باید بدن خود را تصور کنید، اما سالم تر.

می توانید آن را از درون تصور کنید. چشمان خود را ببندید تا به هوشیاری شما اجازه دهید روی قسمتی از بدن شما مانند ران راست تمرکز کند. برای لحظه ای تصور کنید که به دنیای کارمایی ارل منتقل شده اید. سپس به سمت ران دیگر حرکت کنید و از طریق بدن ادامه دهید. می تواند به شروع از پا، حرکت به سمت سر و یا برعکس کمک کند.

وقتی سر کار یا هر روز می روید، فکر کنید که وزن ایده آل خود را دارید. جملات تاکیدی خود را ایجاد کنید و آنها را اغلب، همیشه در زمان حال تکرار کنید (“خوشحالم که انعطاف پذیر، تناسب اندام – لاغر هستم”، نه “من آن را انجام خواهم داد…”). از احساس داشتن یک تصویر مثبت از خود لذت ببرید. با گذشت زمان، این به شما کمک می کند تا در برنامه کاهش وزن خود باقی بمانید. متوجه خواهید شد که غذاهای چرب جذابیت کمتری دارند و ورزش لذت بخش تر است.

چه کاهش وزن شما تدریجی باشد یا نه، نکته مهم در مورد تجسم این است که بلافاصله تصویر جدیدی از بدن به شما می دهد. از تجسم و کاهش وزن استفاده کنید تا امروز شادتر و سالم تر شوید.

رژیم لاغری سریع