آستاگزانتین: آنتی اکسیدانی که باید بدانید!


همه ما در مورد فواید آنتی اکسیدان ها می شنویم اما واقعاً آنها چیست؟

به طور کلی، آنتی اکسیدان ها شامل برخی از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی هستند که به عنوان مواد شیمیایی گیاهی نیز شناخته می شوند. این ترکیبات به توقف آسیب سلولی و DNA کمک می کند، بنابراین پیری را کند می کند، با بیماری ها مبارزه می کند و عملکرد ایمنی را تقویت می کند.

امروز ما یک آنتی اکسیدان خاص به نام آستاگزانتین؛

حقایق آستاکسانتین:

  • آستاگزانتین در دسته مواد مغذی گیاهی قرار می گیرد و می تواند به عنوان یک کاروتنوئید طبقه بندی شود. این یک رنگدانه قرمز/نارنجی است که در ماهی قزل آلا، ریزجلبک ها، میگو و ماهی قزل آلا یافت می شود.

  • در مقایسه با سایر کاروتنوئیدها، آستاگزانتین دارد نشان داده شده است برای بالاترین فعالیت آنتی اکسیدانی

  • آستاگزانتین با حذف رادیکال های آزاد به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

  • هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود، آن را ممکن است ترویج کند پوستی سالم با صاف کردن چین و چروک و هیدراته نگه داشتن پوست

اسکرین شات 2020-07-27 در 4.46.28 بعد از ظهر.  png

یکی از راه‌های آسان برای افزایش مصرف آستاگزانتین، خوردن غذاهای دریایی بیشتر است، مانند ماهی آزاد و قزل‌آلای پایدار مانند ماهی مینی و سایر غذاهای دریایی که حاوی رنگدانه قرمز هستند. به طور خاص، ماهی قزل آلا از کفاروی قطب شمال این ماده سرشار از آستاگزانتین است و همچنین حاوی ۲۰۰۰ میلی گرم امگا ۳ در هر ۳.۵ اونس است. با توجه به اینکه کاروتنوئیدها هستند بدن در حضور چربی بهتر آن را جذب می کنداین ترکیب از مواد مغذی واقعا برای بدن شما بهینه است.

پس احتمالا الان به این فکر می کنید که اگر این ترکیب خیلی مهم است، آیا باید هر روز یک قرص بخورم؟

درست مانند بسیاری از چیزهای زندگی، بسیاری از چیزهای خوب می توانند به چیزهای منفی تبدیل شوند. دوزهای بسیار بالای آنتی اکسیدان ها می توانند اکسیداسیون را به جای کاهش آن افزایش دهند. دوز بالاتر را فقط با مصرف مکمل‌ها می‌توان به دست آورد، بنابراین زمانی که سعی می‌کنید آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری مانند آستاگزانتین را در رژیم غذایی خود وارد کنید، ایده‌آل است که از رویکرد غذایی استفاده کنید.

رژیم لاغری سریع